ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

معیار رفتار زن و مرد در قرآن و خشونت و حرمت شکنی در برابر همدیگر

naina pagwan

جمعه 9 تیر 1391 ساعت 11:21 AM
توحید

جمله ابتدایی آیه 33 سوره نور رو که خوندی .بقیه اش را هم باید می خوندی.
چون بلافاصله بعد از اینکه درباره عفت حرف میزنه  برمیگرده خطاب به کسانی که ماملکه یمین دارند خیلی عادی توصیه می کنه که رابطه تون رو اگه به شکل قرارداد مکتوب در بیارین بد نیست.
در ضمن توحید عزیز یک مسئله مهم را نباید ندیده گرفت و آن اینکه خدا وقتی درباره موضوعی در قرآن در آیه های مختلف حرف زده باید کل اون آیه ها را کنار هم قرار بدهید و نکته های مهمش را در بیاوری و بعد نتیجه گیری کنی .مثلا درباره مشرکین در آیه های بسیاری حرف زده و حتی یه جایی در قران دیدم که کمی به مشرکین تخفیف هم داده و گفته اگه به راه راست برگردند خداوند در گذرنده و مهربان است.
ولی وقتی کل آیه هایی را که درباره شرک صحبت شده یکجا کنار هم جمع می کنیم و بررسی می کنیم به این نتیجه میرسیم که مهمترین حساسیت خداوند روی مسئله شریک قائل شدن برای خودش است وشرک را هم مثل ربا گناهی میداند که حتی با توبه هم قابل بخشش و بازگشت نیست.
و همین طور درباره ماملکه یمین سوره های دیگر مثل معارج -روم و.... راهم باید به سوره نور یا نسا اضافه کرد.و بعد دست به قضاوت زد.

لازمه نکته دیگری را هم به عرض دوستان برسونم مسئله ماملکه یمین در جامعه امروز مامسئله مهمی است .
اما خداوند با مسئله پائین تنه انسان با یک دید عادی و معمولی وبی اهمیت برخورد کرده. و همه چیز را به عهده خود انسان گذاشته .فقط گفته تو چهارچوب رابطه با هم مثل آدمیزاد رفتار کنید. مثلا در جایی گفته اگر مردی با زنی ازدواج کنه که آن زن از ازدواج اولش صاحب دختری است اگر آن مرد از دختر همسرش خوشش می آید می تواند با او رابطه داشته باشد.
و یا در جای دیگر می گوید اگه مردی زنش را طلاق دهد بعد از طلاق اگه زن جایی را نداشت می تواند در همان خانه شوهر سابقش بماند و به زندگی اش ادامه دهد و حتی آن مرد با زن طلاق داده خودش هم می تواند رابطه داشته باشد.
متوجه نکته های نهفته در دل این آیات می شوید؟
داشتن رابطه جنسی خارج از چهارچوب ازدواج برای خداوند تابو یا مسئله مهمی نیست که بخواهد دائم تبصره و چهارچوب برایش بنویسد. این نیاز هم مثل غذا خوردن یک نیاز طبیعی است.
داشتن رابطه خیلی مسئله بحث برانگیزی نیست . اما نداشتن رابطه بسیار بحث برانگیز و مشکل ساز خواهد بود. آنچنان که در جامعه امروز خودمان شاهد آن هستیم
نکته دیگری که دوست داشتم موومان در مقاله جالبش به آن اشاره ای می کرد بحث تفاوت های زن و مرد در رابطه است. از آنجائی که خداوند سیستم زن و مرد را مثل هم نیافریده در چهارچوب این رابطه هم تفاوتهائی آشکار بین جایگاه و نقش ونیاز زن و مرد می بینیم.
یعنی دست مرد ها باز تر از زن هاست.
چون زنها در طول مدت زندگی جنسیشان اولا مرخصی زیاد می روند.یک هفته تا ده روز عادت ماهیانه در ماه- نه ماه مسئله بارداری -بعد از تولد بچه هم بدن و ذهنشان تا مدتی آمادگی رابطه جنسی و پذیرش مرد را ندارد.و بیشتر مادر هستند تا زن.
و بعد از سن 45 سالگی هم یواش یواش به سمت بازنشستگی جنسی میروند. یعنی از نظر جنسی پابه پای مرد حرکت نمی کنند و یه جاهایی عقب می مونن.و زنها از این لحاظ بد یا خوب نیستند. فقط متفاوت از مرد هستند.بنابراین اگر مردی همزمان با دو زن رابطه داشته باشه آیا غیرطبیعی یا بد خواهد بود؟خدا که همچبن نظری نداره.
خیلی جالب است که در آمریکا روان شناس ها آمار داده اند که اکثر خیانت هایی که مرد  ها به زنانشان می کنند در دورانی است که همسرانشان باردار بودند و توان و آمادگی برقراری رابطه جنسی را نداشتند .
و آمار دیگری که 80 درصد مرد های امریکایی  در طی دوران زندگی مشترک خود حداقل یک بار به زنانشان خیانت کرده اند .
ولی باز هم این جامعه کوته فکر غربی اصرار و افتخار به د اشتن رابطه تک همسری دارد و قرآن را مسخره می کند.
پاسخ:
قرآن در رابطه میان زن و مرد تنها به رفتار شرافتمندانه و پرداخت اجور زن اصرار دارد. مهم تر این که اقای توحید اعلام کنند  ترجمه کنیز را برای ترکیب لفظی ما ملکت ایمانهم می پذیرند؟
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد