ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

نرگس جدید و ملک یمین و پارتنری و دوست دختر و دوست پسر گرفتن قرآن

نرگس

یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 09:51 AM
آقای موومان به آن 6 مورد هم می رسیم از جواب دادن به سوال طفره نروید شما در نتیجه گیری مقاله خود ملک یمین را پس از شمردن آن همه دلیل پارتنر گرفته اید.
بمن بگویید در کجای دنیا رابطه پارتنری مانند آن چیزی است که در باره ملک یمین می گویید اگر صیغه با ملک یمین دو تفاوت دارد پارتنری با ملک یمین 20 تفاوت دارد .
در ضمن از این که بگویید اشتباه در ترجمه ملک یمین به پاتنر اتفاق افتاده نهراسید .
در ضمن ندیدم که در باره میزان آشناییتان با موضوع پارتنری توضیح دهید.
جناب استاد پورپیرار فکر می کنم تمام اهالی وبلاگ در اینکه ملک یمین همانطور که شما فرمودید کنیز یا برده نمی باشد به توافق رسیده اند و این نشانی است از میزان دقت شما در توجه به کلمات قران.
پاسخ:
خانم نرگس. قران متنی بی اعوجاج و چندان با خواننده همراه است که مقدم بر تذکرات و توجهات این و آن و بی واهمه اعلام می کند که این متن محتوایی زیر بنایی و محکم و بخش دیگری به نام متشابهات دارد که غیر صریح است. در دنبال این یادآوری پیامی است که ما را از سعی در ورود به ماهیت متشابهات به سبب ناتوانی در برداشت صحیح منع کرده است. در عین حال ورود به مدخل ماملکت... کاملا لغوی و گرامری است و نقض دستور قرآن شمرده نمی شود.
 
 
 
نرگس
یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 10:12 AM
در ضمن جنب موومان ما به زندگی خصوصی افراد کاری نداریم بحث بر سر مقوله ای است که طبق اعتراف خودتان سالهای سال است بدون هیچ مشکلی در جهان گویا رایج بوده و امروز شما به آن تبصره اضافه میکنید . این که بدون هیچ مشکلی در جریان بوده را من نگفته ام نگاهی به مقاله خودتان بیاندازید ...

به اعتقاد من اگر شما فردی متعصب نباشید مقاله خود را فعلا تا اینجا اصلاح کرده و می گویید که ملک یمین رابطه پارتنری هم نیست ، صیغه هم نیست .
مثلا بیایید فکر کنیم چه می توانید بگویید تا از این وضع خلاص شوید .
بگویید ما رابطه ای جنسی ( هنوز در مورد این موضوع باید صحبت کرد) داریم در قران به نام ملک یمین که شرایطی دارد از جمله اجازه گرفتن از والدین . سه نوبت در طول شبانه روز اجازه گرفتن از شریک جنسی ،به اطلاع رساندن همگانی موضوع ، داشتن شریک جنسی متعدد در مورد زن و مرد  و ... و...

پس اگر متعصب نیستید ملک یمین را در مقاله خودتان از پارتنر جداکنید که موجب افترا به قران و رابطه پارتنری و خنده عموم است چون فکر میکنند شما اصلا تا کنون رابطه دو پارتنر را با هم در جهان ندیده اید  که این دو موضوع تا این حد آشکار را با هم خلط کرده اید.
اگر هم متعصب هستید و لااقل نمی خواهید بفهمید بنده از چه موضوع آشکاری با شما صحبت میکنم بحث دیگری است . قصد بنده این است که دوستانه مقاله شما را به حالتی در آورم  که ایرادات آن برطرف شده و قابل استفاده و قابل فهم برای عموم شود.  
 
 
 
 
 
 
 
بی نام
یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 10:22 AM
سرکار خانم نرگس سلام علیکم

بنده نیز به  اندازه جناب موومان از ترکیب "ما ملکت یمین" در یافت کرده ام و از نوشته شما چنین به نظر می رسد این درک به بی راهه رفته و یا فهم ناقص وابتری حاصل شده است .این احتمال را به جهت نو  بودن مطلب همه ما می دادیم وبه همین لحاظ  بود که بنده در اولین کامنت ام پس از مقاله جناب موومان عنوان کردم که باید استخری از فهم ها و نقدها ایجاد شود تا این جدید تازه وارد به اذهان  به صورت سویده ضعیف ذهنی بی اثر نماند وتکلیف با این فقره به وضوح روشن شود.به نظر می رسد ورود به مورد شجاعت و شهامت و روشن بینی خاصی را می طلبد که در طول تاریخ ننگ برده داری جنسی را بر اسلام پذیرفته اند و جرات ورود به حقیقت مطلب نکرده اند نمونه اش هم کامنت جناب آقای مهندس سنجری و فتوای الازهر در همین اواخر .ممنون می شوم به صورت شش دانگ وارد بحث شوید.  
 
 
 
 
 
 
 
موومان
یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 3:51 PM
نرگس خانم

۱. من هرگز در مقاله نگفته ام که ملک الیمین دقیقا همان رابطه ی پارتنری است. لطفا حرف در دهان مردم نگذارید. چیزی که در صفحه ی ۱۷ گفته شده دقیقا این است:

((... نزدیکترین انواع رابطه به «مالکیت یمین» را روابطی می یابیم که به آنها اصطلاحاً رابطه ی «دوست دختری – دوست پسری» و رابطه ی «پارتنری» اطلاق می گردد، زیرا ویژگی های دهگانه ی فوق در طبیعی ترین صورت بر روی این انواع از روابط قابل تطبیق اند...))

ملاحظه می فرمایید که اولا صحبت از انطباق دقیق نیست بلکه انطباق نسبی مطرح است؛ ثانیا فقط صحبت از رابطه ی پارتنری نیست، بلکه برخی از ویژگی های ملک الیمین به رابطه ی دوستی نزدیکتر دیده شده تا پارتنری.

۲. در ادامه تصریح شده که روابط امروزی در جهان، پاکیزه و مطلوب نیستند و با معیارهای قرآنی فاصله دارند:

((...البته این بدان معنا نیست که در جوامع امروزی روابط پارتنری و دوستی به صورت پاکیزه و قرآنی و ایده آل جاری می شوند...))

و همچنین توجه کنید به جمله ی انتهایی پاراگراف که با قلم ضخیم برجسته شده است:

((اگر دوستی زن و مرد در دنیای امروز توأم با آلودگی و مشکل است، بخاطر ذات رابطه نیست بلکه بخاطر فاصله ی آن با ملاک های قرآن است.))

اتفاقا یک مثال واضح از مشکل دار بودن روابط امروزی در جهان، همین روابط پارتنری است که با هم سالهای سال مثل زن و شوهر زندگی می کنند، حال آنکه خداوند در قرآن خصوصیات این دو رابطه را از هم متفاوت دانسته و احکام متفاوتی برای آنها داده است. مثلا اگر گفته که ملک یمین باید قبل از ورود اجازه بگیرد در حالی که در زناشویی چنین قیدی نیست، پس معلوم می شود که در دنیای روابط پارتنری کنونی اغلب یا حتی تمام اوقات به این مسئله بی اعتنایی می شود که صحیح نیست و باید اصلاح شود. در واقع، بسیاری از روابط پارتنری امروزی تفاوت اساسی با زناشویی ندارند، بلکه فقط برچسب متفاوتی به آنها خورده است!!!

۳. رابطه ی پارتنری در جهان محدود به زندگی زیر یک سقف نیست. شخص می تواند پارتنر داشته باشد اما کاملا جدا از او زندگی کند و قیود ملک الیمین را نیز رعایت کند.

۴. اگر تفاوتی بین روابط پارتنری و آیات قرآن هست، مسلما قرار نیست که تغییری در آیات قرآن به وجود آید!!! قرآن فقط و فقط دو نوع رابطه ی جنسی را مجاز دانسته و لا غیر: زناشویی و ملک الیمین که شرایط هریک را نیز دقیقا معین کرده است. هر نوع رابطه ی دیگری از دید قرآن حرام است. اگر روابط پارتنری با این ویژگی ها انطباق کامل ندارند، مشکل خوشان است و آنها هستند که باید مورد اصلاح و تجدید نظر قرار گرفته و با معیارهای قرآنی تطبیق داده شوند. قرآن قانون زندگی مسلمانان است و روابط پارتنری مسلمانان هم باید از معیارهای ملک الیمین در قرآن تبعیت کند.

۵. در نهایت، همانطور که ما این مقاله را نوشته ایم، شما نیز در ابراز عقاید خود آزادید. می توانید مقاله ی دیگری بنویسید و اظهار نظر کنید.

و السلام  
 
 
 
 
 
 
 
مهدی - مهدی
یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 3:56 PM
آقای موومان،

از آنجایی که خداوند می فرماید که مومنان باید فروج خود را حفظ کنند مگر در مورد زوج/زوجه یا ملک یمین خود، لذا مجوزی برای خود ارضایی نمی بینم.

ضمناً اصل بحث این است که ملک یمین هر چیز که باشد کنیز نیست، ولی مراجعان وبلاگ هر موضوعی را عنوان می کنند غیر از اصل مسأله. حتی به جای خدواند از ما می پرسند که چرا ملک یمین در ساعات عریانی حق تردد ندارد؟!

با احترام
مهدی  
 
 
 
 
 
 
مهدی - مهدی
یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 4:12 PM
خانم نرگس،

مشخصاً بشمارید که رابطه "ملک یمین" با طرف مقابلش، در قرآن، چه تفاوت های جدی با رابطه پارتنری شناخته شده دارد؟

با احترام
مهدی  
 
 
 
 
موومان
یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 7:03 PM
آقای مهدی - مهدی

در مورد خود ارضایی، به پاراگراف اول از قسمت «ایراد پنجم»، صفحه ی ۸ مقاله رجوع کنید. اگرچه توصیه ای برای خود ارضایی در قرآن نداریم، اما این عمل نهی نیز نشده است. توضیحات آن را در آدرسی که دادم بخوانید.  
 
 
 
 
 
آمون : مطلب قبلی :  
 
 
 
 
و مطلب اولیه: 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد