rel="SHORTCUT ICON">
وبلاگ icon
X
تبلیغات
کالج کارآفرینی تیوان

ستارگان دروغ و خیانت

   

پشت پرده گردانندگان فرقه های مذهبی،گروه های سیاسی- اجتماعی


تورات و انجیل؛ از وحی منزل الهی و هدایتگر تا انسان نوشته ضلالت 


قرآن؛ تنها راهنمای هدایت،سعادت و تنها کتاب معتبر آسمانی حال حاضر 


فرهنگ و تمدن ایران: دروغ های باستان شناسان و مورخان خارجی


فرهنگ و تمدن بشری ؛ بازیچه ی دست مثلا روشنفکران بین المللی 


هویت ایرانی؛ تمسخر هویت هموطنان توسط بی وطنان بی هویت 


پوریم؛پاشنه آشیل توطئه های جهانی، شاه کلید سوالات بی پاسخ انسانی 


سیاست، حربه پشت پرده مزدوران خبیث برای دکوربندی دموکراتیک تبلیغی 


مسایل متفرقه تاریخ و فرهنگ و ادب و سیاست ایران و مذاهب و ادیان   به همراه مطالب خاص تازه واردان و نخستین بازدید کنندگان

 


______________________________________________________________


   اسلام و شمشیر   ترکی و فارسی   قلم و نگارش کتیبه بیستون   حمله اعراب  آنوسی خاخام  دانشگاه شیکاگو

______________________________________________________________



برده داری و اسرای جنگی در اسلام و قرآن و آغاز دوره بردگی در جهان


نصراصفهانی

پنجشنبه 22 تیر 1391 ساعت 8:18 PM
در مورد  آیاتی که در باره برده داری ( اعم از کنیز و عبد ) می باشد دونکته قابل توجه می باشد . اولا خودهمین آیات نشانه روش برخورد اسلام با مساله برده داری است .
اینکه اسلام برنامه دقیق و زمان بندی شده برای آزادی بردگان دارد که طی آن در نهایت همه آن ها می توانند تدریجاً آزاد میشوند، بی آن که این آزادی عکس العمل نامطلوبی در جامعه به وجود آورد.
و یا اینکه اسلام هرگز ابداع کننده بردگی نبوده است، بلکه در حالی ظهور کرد که بردگی سراسر جهان را گرفته بود و با تار و پود جوامع بشری آمیخته بود. حتی بعد از اسلام در تمام جوامع، بردگی ادامه یافت، تا حدود یک صد سال قبل که نهضت آزادی بردگان شروع شد، چرا که به خاطر دگرگون شدن نظام زندگی بشر، مسئله بردگان به شکل قدیمی قابل قبول نبود ، اگر چه حتی امروز نیز برنامه برده داری به شیوه های دیگر مانند تجارت زنان و کودکان و.... هنوز پابرجا است

نکته دوم اینکه این آیات در واقع مربوط به نحوه برخوردبا اسیران جنگی را به ما نشان میدهد .
پاسخ:
تا قریب ۵ قرن قبل برده داری در جهان شناخته نبود و نیروی طبیعی و بومی جهان به سادگی حریف اندک فرآورده های بشری می شدند که عمدتا مزرعه داری و کشت و کار بود.  
 
 
 
 
آمون : البته تکلیف اسرای جنگی، نه با برده بردن آنها، بلکه در آیه 4 سوره محمد (ص) مشخص شده است!



نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :
تحلیل آمار سایت و وبلاگ