ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

خسرو صدری، توده ای سابق و نظر بخشی از اعضای سابق حزب توده ایران در مورد ترور محمد رضا شاه پهلوی در دانشگاه تهران، 15 بهمن 1327

چهارشنبه 27 شهریور 1392 ساعت 04:46 ق.ظ
http://khosro-sadri.blogspot.com/2011/06/1327.html
پاسخ:
راه نداد.  
 
 
 
 
 
آمون : این هم عکس، توضیحات درباره نویسنده و متن لینک :  
 
 
مـــن:
متولد 1337 در سه راه سلسبیل تهران هستم.
پس از انقلاب ، هوادار حزب توده ایران و دربخش انتشارات آن مشغول به کار شدم.
ازسال 1983 تا 1989 در"مینسک" ، سپس تا سال 1992 در " مالمو " ، پس از آن در تهران وازسال 2000 تا امروز،با خانواده ام در آلمان به سر می برم.
هوادار هیـچ جریان سیاسی نیستم.
طرفدار " عدالت اجتماعی" هستم.
khosrosadri@gmail.com

 
دررابطه با طرح ترور شاه در سال 1327
"تهران مصور"، به مدیریت احمد دهقان، نماینده مجلس واز نزدیکان دربار، "ضد توده ای" ترین نشریه زمان خود محسوب می شد.دهقان ، سال 1329در دفتر "تماشاخانه تهران"، که خود برای مبارزه با تئاتر پیشرو به سرپرستی عبدالحسین نوشین بنیاد نهاده بود، به ضرب گلوله شخصی به نام حسن جعفری به قتل میرسد. قاتل که در شرکت نفت انگلیس کار می کرد،در سال 1330 اعدام شد.
در زیر، تصاویر "تهران مصور" 29بهمن 1327 در مورد سوء قصد ناصر فخرآرائی به جان شاه ،در 15 بهمن 1327 ، و تلاش این نشریه برای انتساب این حادثه به حزب توده ایران، به چشم میخورد. همزمان، ح.ت.ا. غیر قانونی اعلام ، رهبران و فعالانش، از جمله نوشین، دستگیرو دفاتر و مراکزش اشغال می شود . نوشین در دادگاه مربوطه در پاسخ به این پرسش که آیا می داند جرمش چیست، می گوید:"به گمانم آسیب زدن به فروش گیشه یکی از تماشاخانه های تهران باشد."
در مورد آمران ترور شاه ، هنوز هم روایات مختلفی وجود دارد. حسین فردوست ، در کتاب"ظهور وسقوط سلطنت پهلوی" چنین می گوید:" ترور به آیت الله کاشانی و حزب توده منتسب شد؛ ولی شک و تردید نسبت به رزم آرا هم وجود داشت... . شایعاتی درباره رابطه رزم آرا با برخی سران حزب توده در قضیه ترور محمدرضا نیز وجود داشت، بعدها که خود رزم آرا ترور شد، رئیس اطلاعات ستاد ارتش (مبصّر) دفتر خاطرات او را در جستجوی خانه اش پیدا کرد که مطالب جالبی درباره 15 بهمن در آن یافته بود که با من در میان گذاشت. سخنان مبصر برای من کافی بود که مطمئن شوم در خاطرات رزم آرا دلایلی بر نقش وی در ترور وجود داشته است... . بدون تردید اگر ترور موفق میشد، رزم آرا با در اختیار داشتن ارتش و نیروهای نظامی، حاکم مطلق ایران میشد ."
(لینک تصاویر"تهران مصور" 29بهمن1327 : / 1 / 2 / 3 / 4 / )
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد