rel="SHORTCUT ICON">
وبلاگ icon
X
تبلیغات
رایتل

ستارگان دروغ و خیانت

   

پشت پرده گردانندگان فرقه های مذهبی،گروه های سیاسی- اجتماعی


تورات و انجیل؛ از وحی منزل الهی و هدایتگر تا انسان نوشته ضلالت 


قرآن؛ تنها راهنمای هدایت،سعادت و تنها کتاب معتبر آسمانی حال حاضر 


فرهنگ و تمدن ایران: دروغ های باستان شناسان و مورخان خارجی


فرهنگ و تمدن بشری ؛ بازیچه ی دست مثلا روشنفکران بین المللی 


هویت ایرانی؛ تمسخر هویت هموطنان توسط بی وطنان بی هویت 


پوریم؛پاشنه آشیل توطئه های جهانی، شاه کلید سوالات بی پاسخ انسانی 


سیاست، حربه پشت پرده مزدوران خبیث برای دکوربندی دموکراتیک تبلیغی 


مسایل متفرقه تاریخ و فرهنگ و ادب و سیاست ایران و مذاهب و ادیان   به همراه مطالب خاص تازه واردان و نخستین بازدید کنندگان

 


______________________________________________________________


   اسلام و شمشیر   ترکی و فارسی   قلم و نگارش کتیبه بیستون   حمله اعراب  آنوسی خاخام  دانشگاه شیکاگو

______________________________________________________________



دستور کتک زدن زنان در آیه 34 سوره نسا (النساء) قرآن کریم و ترجمه و تفسیر و برداشت مفهومی از ضرب و شتم و اضراب نسوان و کتک


جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 01:01 ق.ظ
با سلام
آقای مسعود سنجری و طالب حقیقت
در پیج " حق و صبر " در فیسبوک ، دوستان نظر استاد پورپیرار در مورد " ضربوهن " ایه 34 سوره نساء را جویا شدند .
پاسخ استاد به جناب دومینو :
(( دومینو
جمعه 2 فروردین 1392 ساعت 2:23 PM
سلام علیکم.

در زبان عربی آنچه را که اعتصاب غذا گفته میشود به "اضراب عن الطعام"موسوم است بنابراین منطقی بنظر میرسد اگر ترجمه ونه تفسیر!" واضربوهن..." را نه تنبیه بدنی بلکه به حال خود رهانمودن نمود.
لازم به ذکر است در زبان عربی اصطلاح "اضراب عن الطعام"ترک و رهانمودن غذا معنا میدهد پس خواهش میکنم برا روشن نمودنمان بازنگری مجددی در ترجمه های مغرضانه دشمنان دین خدا انجام دهید واین یک بهانه نیز از دشمنان قرآن گرفته شود.
والسلام
پاسخ:
در قرآن کریم فعل ضرب عمدتا همراه مثل امده با معنای خداوند مثل می زند. اما در باب زنان منظور کتک زدن است که در ایه 34 سوره نساء و در آیه 44 سوره صاد آمده که پس از شکایت ایوب از شیطنت زن اش فرمان کتک زدن او، ظاهرا با دسته ای ترکه صادر می شود . ))
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
مسعود سنجری
جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 01:34 ب.ظ
برادر بزرگ استاد پورپیرار
سلام علیکم

ظاهرا برخی برای کتک زدن همسران خودشان از شما طلب امضای قرآنی دارند. کلمه اضربوهنّ در آیه 34 با توجه به جمله معنی کناره گرفتن و دور شدن دارد و این تفسیر و تأویل نیست بلکه معنای کلمه است که قبلا با شما بزرگوار در میان گذاشته شد.

والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
در باره ایه سوره صاد و زدن با دسته ای از ترکه چه می گویید؟
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
محمد اوجال
جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 03:31 ب.ظ
با سلام و عرض خسته نباشید

جناب استاد، در پاسختان به سوال حول معنای کلمه "اضربوهن" در آیه مرتبطه، فرموده اید: «در آیه 44 سوره صاد آمده که پس از شکایت ایوب از شیطنت زن اش فرمان کتک زدن او، ظاهرا با دسته ای ترکه صادر می شود.» بنده آیه 44 سوره صاد (همچنین آیه 83 سوره انبیاء) را بررسی کردم اما در آن آیات سخنی از "سیطنت زن ایوب" نیست؟ آیا آیات دیگری در این باره هست؟
ضمنا، در آیه مذکور (وَخُذْ بِیَدِکَ ضِغْثًا فَاضْرِ‌ب بِّهِ وَلَا تَحْنَثْ...) خداوند می فرماید که "با دسته ترکه بزن"، اما مشخص نیست چه چیزی قرار است زده شود؟

ممنونم
پاسخ:
معلوم است که با دسته ای ترکه تار نمی زنند.
  
 
 
 
 
 
 
مسعود سنجری
جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 04:33 ب.ظ
بزرگوار اینجا هم به حرکت در آوردن ترکه بجای کتک زدن و تادیب بکار رفته. اگر غیر از این می بود از کلمه جلد استفاده می شد.
 
 
 
 
 
 
دومینو
جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 05:15 ب.ظ
باسلام.
آیه ۳۴ سوره نساء و حواشی آن ترتیبات تربیتی ونحوه برخورد با زنان سرکش را بصورت مرحله ای بیان مینماید.از منظر ترجمه ای بعید بنظر میرسد مرحله بعد از کتک زدن، بازگشت اختیاری زن باشد...
 
 
 
 
 
 
 
دومینو
جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 05:57 ب.ظ
دو تفاوت عمده بین آیه ۳۴سوره نساء و آیه ۴۴سوره ص وجود دارد:
۱.سوره نساء یک دستور العمل تربیتی است ولی در سوره ص خداوند یک دستور کار جهت رهایی حضرت ایوب از شر شیطان ارائه میفرماید که در قالب مثال داستان را برای پیامبرش بازگو مینماید.
۲.ترکیب بکار رفته از فعل "ضرب" در سوره ص که بصورت "فاضرب به"آمده معنای متفاوتی با "اضربوهن" سوره مبارکه نساء را ایجاد میکند همانگونه که در جاهای مختلف دیگر میتوان ترکیب دیگری مثال زد،مانند ضرب المثل که مصداق قرآنی دارد...
امیدوارم وارد تأویل یا تفسیر نشده باشم!
 
 
 
 
 
 
جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 06:06 ب.ظ
سلام استاد

در مورد سوره ص و کتک خوردن همسر ایوب اشتباه نمی کنید؟ کل آیات این است ولی من اشاره صریحی در مورد زدن همسر ایوب نمی بینم.

وَاذْکُرْ عَبْدَنَا أَیُّوبَ إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّی مَسَّنِیَ الشَّیْطَانُ بِنُصْبٍ وَعَذَابٍ

ارْکُضْ بِرِجْلِکَ هَذَا مُغْتَسَلٌ بَارِدٌ وَشَرَابٌ

وَوَهَبْنَا لَهُ أَهْلَهُ وَمِثْلَهُم مَّعَهُمْ رَحْمَةً مِّنَّا وَذِکْرَى لِأُوْلِی الْأَلْبَابِ

وَخُذْ بِیَدِکَ ضِغْثًا فَاضْرِب بِّهِ وَلَا تَحْنَثْ إِنَّا وَجَدْنَاهُ صَابِرًا نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ

وَجَدْنَاهُ صَابِرًا نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ
 
 
 
 
 
 
دومینو
شنبه 30 شهریور 1392 ساعت 05:43 ب.ظ
باسلام خدمت استاد ودوستان
جناب سنجری عزیز همانگونه که شما نیز اشاره نمودید در آیه ۳۴ص اشاره ای به زن حضرت یعقوب نشده واین موضوع فقط درترجمه ها آمده است،به گمانم همه مترجمان باید برای روشن شدن معنای واقعی آیه شریفه "نرمش قهرمانانه!" نشان دهند
 
 
 
 
آمون : همچنین بنگرید به این دو یادداشت در همین وبلاگ :  
 
 
 
 



نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :
تحلیل آمار سایت و وبلاگ