ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

مصاحبه کانال دو تلویزیون اسرائیل با سید ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور مخلوع ایران در مورد عید پوریم یهودیان، قبر استر و مردخای

سه‌شنبه 9 مهر 1392 ساعت 11:58 ب.ظ
گفتگوی کانال دو تلویزیون اسرائیل با بنی صدر"
ایهود یاری: امروز عده ای در ایران می گویند: «یهودی ها در زمان استر و مردخای عامل یک کشتار دسته جمعی(هلوکاست) بوده اند»، نظر شما چیست؟
بنی صدر: بعکس است، به جهت اینکه استر محبوب شاه بود و از این فرصت برای جلوگیری از کشتار یهودی ها استفاده کرد. تا جایی که خوانده ام، یادم نمی آید که آنها عامل کشتاری بوده باشند.
http://enghelabe-eslami.com/component/content/article/10-banisadr/mosahebe/4356-2013-09-29-20-22-39.html?Itemid=0

 

 

 

 

 

 

 

آمون : این هم متن مصاحبه :  

 

 

 

 

گفتگوی کانال دو تلویزیون اسرائیل با بنی صدر


ایهود یاری: شما متولد همدان هستید، آیا تا به حال به مقبره استر و مردخای رفته اید؟
بنی صدر: بله، به مزار استر و مردخای که در اول محله یهودیان همدان قرار دارد، رفته ام.

ایهود یاری: امروز عده ای در ایران می گویند: «یهودی ها در زمان استر و مردخای عامل یک کشتار دسته جمعی(هلوکاست) بوده اند»، نظر شما چیست؟

بنی صدر: بعکس است، به جهت اینکه استر محبوب شاه بود و از این فرصت برای جلوگیری از کشتار یهودی ها استفاده کرد. تا جایی که خوانده ام، یادم نمی آید که آنها عامل کشتاری بوده باشند.

ایهود یاری: این همه نفرت کورکورانه دولت و حکومت ایران نسبت به اسرائیل و یهودیت از کجا ریشه می گیرد؟

بنی صدر: اسرائیل و یهودیت دو چیز است که نباید با هم قاطی کرد. با این وجود، نزد افکار عمومی مردم ایران نسبت به اسرائیل نگرانی وجود دارد که اولا به حقوق مردم فلسطین مربوط می شود، ثانیا به سیاست حکومت اسرائیل مربوط می شود که آشکارا سیاست تجزیه کشورهای منطقه است و ثالثا به تهدید دائم ایران به جنگ مربوط می شود، بطوری که یادم می آید در زمان نخست وزیر قبلی اسرائیل، روزنامه اسرائیلی نوشته بود: «اگر شما، احمدی نژاد را نمی داشتید تکلیفتان چه بود؟» و رژیم حاکم بر ایران از این زمینه عمومی برای پیشبرد سیاستهایش سوء استفاده می کند پس استبدادش توجیه می شود.

ایهود یاری: نظرتان درباره اینکه احمدی نژاد و دیگران می گویند: «اسرائیل باید از روی نقشه پاک شود»، چیست؟

بنی صدر: این رژیمها مثل ظروف مرتبطه هستند، همانقدر که آقای نتانیاهو تهدید به جنگ و ... می کند، آقای احمدی نژاد هم همین استفاده را برای سیاست داخلی اش می کرد. با رژیم ایران مخالفم ولی انسان باید حقیقت را بگوید و حقیقت این است که احمدی نژاد نگفته است که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود. آنچه که او گفت به حکومت اسرائیل و سیاستش در منطقه مربوط می شد، خصوصا در آنچه که به فلسطینی ها مربوط می شود.

ایهود یاری: نظرتان درباره سخنانی که پیرامون انکار هلوکاست می گویند، چیست؟

بنی صدر: در اروپا هم خیلی ها هستند که نسبت به شمار کشته شدگان که آیا شش میلیون یا کمتر بوده، صحبت می کنند اما از دید من اگر رژیم هیتلر حتی یک یهودی را بیگناه به آن ترتیبی که معروف است در کوره های آتش سوزی می سوزاند، کافی بود تا انسان رژیم هیتلری را محکوم کند. ایرادی که به احمدی نژاد وارد است، اینستکه او نمی فهمد که وقتی که یک انسان مورد ستم قرار می گیرد، مثل این است که همه بشریت مورد ستم قرار گرفته اند.

ایهود یاری: نظرتان درباره جنگی که ممکن است بین ایران و اسرائیل اتفاق بیفتد، چیست؟

بنی صدر: امیدوارم مردم اسرائیل پیام مرا می شنوند و به حکومت خودشان می گویند: «شما اگر می خواهید که مردم ایران نسبت به اینکه چگونه رژیمی داشته باشند، تصمیم بگیرند و از این استبداد رها شوند، تهدید ایران، خصوصا تهدید به جنگ را رها کنید.»

ایهود یاری: بنظر شما ایران به دنبال سلاح هسته ای است یا به دنبال نیروی مسالمت آمیز هسته ای است یا می خواهد نشان بدهد که به دنبال نیروی مسالمت آمیز هسته ای است؟

بنی صدر: برنامه برای تولید بمب اتمی بوده و آنرا زیر فشار افکار عمومی خصوصا افکار عمومی مردم ایران رها کرده است، برای اینکه به افکار عمومی ایران دروغ گفته شده بود و افکار عمومی ایران متوجه شده است که کشورش در خطر بیهوده و بی دلیلی است از اینرو فشار از سوی جامعه زیاده شده است، در انتخابات ریاست جمهوری مهندسی شده اخیر هم این فشار جامعه ایرانی را می بینید.

ایهود یاری: چه شانسی وجود دارد که آقای روحانی بتواند با 1+5 به توافق برسد؟

بنی صدر: مردم ایران خواهان بمب اتمی نیستند اما اگر از بیرون فشار وارد شود و این فشار خیلی شدید شود، مردم آن فشار را از رژیم برمی دارند و رژیم می تواند به سمت ساخت بمب اتمی برود و غرب از این امر غافل است. فشار مردم ایران به رژیم خیلی شدید است و نباید این فشار را کم کرد.

ایهود یاری: آیا تغییری که آرزویش را دارید، در افقی نزدیک می بینید؟

بنی صدر: واقعیت را ببینیم؛ در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، آقای سعید جلیلی که معرف و سمبل آقای خامنه ای و ولایت فقیه بوده است، 7 درصد رای آورده است یعنی ولایت فقیه و خامنه ای در جامعه ایرانی در اقلیت محض هستند، از اول انقلاب هم همینجور بود و بیش از 4، 5 درصد رای نداشتند و هر بار که مردم ایران خواستند اظهار نظر کنند، به سود دموکراسی اظهار نظر کرده اند و این بسیار مهم است. اینکه آقای روحانی رئیس جمهور شده، اهمیتی ندارد بلکه میزان رای آقای خامنه ای در انتخابات اخیر اهمیت دارد که تنها 7 درصد بوده است!

ایهود یاری: آیا این آرزوی من حقیقت می یابد که روزی بتوانم قبر استر و مردخای را در همدان ببینم؟

بنی صدر: چرا که نه، در صورتی که مردم منطقه از این خشونتها رها شوند و صلح بعنوان حقی از حقوق انسان در همه جا مستقر شود، البته شما هم می توانید به همدان بیایید و از مقبره استر و مردخای دیدن کنید.

 

توضیح: گفتگوی فوق که پنجم مهرماه 1392 (27 سپتامبر 2013) از کانال 2 تلویزیون اسرائیل پخش شد، بخشی از گفتگویی است که یکم شهریور 1392 انجام شده بود.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد