rel="SHORTCUT ICON">
وبلاگ icon
X
تبلیغات
رایتل

ستارگان دروغ و خیانت

   

پشت پرده گردانندگان فرقه های مذهبی،گروه های سیاسی- اجتماعی


تورات و انجیل؛ از وحی منزل الهی و هدایتگر تا انسان نوشته ضلالت 


قرآن؛ تنها راهنمای هدایت،سعادت و تنها کتاب معتبر آسمانی حال حاضر 


فرهنگ و تمدن ایران: دروغ های باستان شناسان و مورخان خارجی


فرهنگ و تمدن بشری ؛ بازیچه ی دست مثلا روشنفکران بین المللی 


هویت ایرانی؛ تمسخر هویت هموطنان توسط بی وطنان بی هویت 


پوریم؛پاشنه آشیل توطئه های جهانی، شاه کلید سوالات بی پاسخ انسانی 


سیاست، حربه پشت پرده مزدوران خبیث برای دکوربندی دموکراتیک تبلیغی 


مسایل متفرقه تاریخ و فرهنگ و ادب و سیاست ایران و مذاهب و ادیان   به همراه مطالب خاص تازه واردان و نخستین بازدید کنندگان

 


______________________________________________________________


   اسلام و شمشیر   ترکی و فارسی   قلم و نگارش کتیبه بیستون   حمله اعراب  آنوسی خاخام  دانشگاه شیکاگو

______________________________________________________________



ازدواج با فرزندخوانده و اجرای حکم محرمیت و سلب محرمیت جهت ازدواج با فرزندخواده در اسلام بر اساس آیات قرآنی داستان زید و همسرش


درویش

شنبه 13 مهر 1392 ساعت 10:26 ق.ظ
با سلام خدمت استاد و خوانندگان وبلاگ حق و صبر
در رابطه با موضوع فرزند خواندگی و مسایلی که امروز هم مطرح است نکته ای به فکرم رسید که گفتم با دوستان در میان بگذارم و آن اینکه خداوند در آیه 4 سوره احزاب که می فرماید « فرزند خواندگان شما فرزند شما نیستند و بقیه بحث ، در اصل خداوند دارد برای رسولش ساختار خویشاوندی را بیان می کند . در آیه 4 سوره احزاب ، خداوند در مورد رسم وسنتی می گوید که طبق آن فرزند خوانده دقیقا مانند فرزند حقه فرد محسوب میشده و طبعات حقوقی و عرفی یکسانی بر آن مترتب بوده است . خداوند در این آیه این رسم را رد می کند .
در آیه 37 همان سوره ، موضوع زید پسر خوانده پیامبر مطرح می شود که خداوند می فرماید :« ... بعد از آنکه زید آن زن را طلاق داده ، همسر پیامبر شده ... { پیرو آیه 4 ، فرزند خوانده فرزند نیست } .
در آیه 50 سوره احزاب خداوند زنان مشخصی را جهت ازدواج به پیامبر نام می برد .
موارد فوق بیانگر اینست که خداوند دارد به رسولش در مورد ساختار جدید خویشاوندی آموزش می دهد نه اینکه به پیامبر بگوید با همه این زنان ازدواج کن . ساختار و نظام خویشاوندی پیش از اسلام نوع دیگری بوده که نمونه تفاوت آن همین موضوع فرزند خواندگی است که هم امروز هم در قبایل دور افتاده یا در جزایر اقیانوس آرام و هند و ... اقوامی هستند که این نوع قوانین فرزند پذیری و فرزند خواندگی را دارند . در شمال ایران نیز اصطلاح « کریب گزینی » در مورد فرزند خواندگی وجود دارد که طبق این رسم فرد نمی تواند با دختر « کریب » ازدواج کند .
امروزه هم اسنان شناسان معتقدند قوی ترین و گویا ترین نظام خویشاوندی ، نظام خویشاوندی اسلامی است که در آن برای اقوام نزدیک و دور از مرد و زن واژه مخصوص وجود دارد . یعنی برادر پدر و برادر مادر را به ترتیب عمو و دایی می گوییم و خواهر پدر و مادر نیز به ترتیب عمه و خاله نامیده می شود. در حال که در نظام خویشاوندی انگلیسی ها و امریکایی ها که به نوعی به کل مسیحیان هم می تواند تسری یابد ، برادر پدر و مادر ، هر دو را آنکل و خواهر پدر و مادر هر دو آنت نامیده میشود .
به هر حال قصد بنده این بود که بگویم این همه حرفهای نامربوط به رسول الله گفتن گناه بزرگی است که کسانی گفته و نوشته اند که پیامبر زنان زیادی داشته است . ( کتاب زنان پیامبر ) متاسفانه الان نویسنده اش خاطرم نیست .

 

 

 

 

 

 

 

احترام

یکشنبه 14 مهر 1392 ساعت 08:44 ق.ظ
جناب درویش , مطلب شما را خواندم و این چند نکته به ذهنم رسید و با اجازه استاد عرض می کنم.
در اینکه رسول خدا بیش از یک زن بصورت همزمان داشته است تصریح قران است اما اینکه چند نفر بوده اند سندی در دست نیست جز روایات داستانی .
ازدواج با فرزند خوانده یا همسر مطلقه وی از نظر حقوق دینی ممنوع نشده است اما عرف اجتماعی فعلی آن را نمی پسندد.مانند اینکه ظاهرا از نظر دینی کشیدن تریاک و هروئین نیز منع نشده است اما به دلایل مختلف از نظر عرف اجتماعی ناشایست و ممنوع است.با این حال همانگونه که ارتکاب این ممنوعه گناه نیست اما زشت است .ازدواج با فرزند خوانده نیز گناه نیست اما ... طبیعی است که این آقایان قمی که حکم صادر می کنند حرام و حلال بودن عمل را می گویند نه اینکه دستور بدهند حتما چنین عملی انجام بشود (گرچه گفتن برخی مسائل باعث بروز مشکلات اجتماعی می گردد. بقول آقای احمدی نژاد ...یعنی الان مسئله مهم جامعه ما ازدواج با فرزند خوانده است...)

 

 

 

 

 

 

درویش

دوشنبه 15 مهر 1392 ساعت 01:45 ب.ظ
با سلام خدمت استاد و خوانندگان وبلاگ حق و صبر
اگر استاد اجازه فرمایند بنده مطلبی را بنویسم .
اولا از اظهار نظر جناب « احترام » تشکر می کنم . بنده در کامنتی که در خصوص موضوع ازدواج و ارتباط آن با فرزند خوانده گی امروزه مطرح است مطلبی را بسیار خلاصه نوشتم . که می دانم اختصار نویسی مشکلات خاص خودش را دارد . بنده با عرف امروز مخالف نیستم که ازدواج با فرزند خوانده را نمی پسندد ، و اینکه پیامبر گرامی اسلام بیش از یک زن داشته هم طبق نص قرآن قبول دارم اما بقول جنابعالی عددش معلوم نیست . در کتاب « زنان پیامبر اسلام » بیش از 30 زن را نامبرده است . به هر حال قضیه فرزند خواندگی و حکم آن در قرآن که در مورد « زید » مطرح شده نبایست دستاویز بعضی امور قرار گیرد که مثلا چون آن فرد جزء محارم ازدواجی نیست پس می شود با او ازدواج کرد از طرفی موضوع همسر « زید» و ازد واج پیامبر با او را _ اگر این امر واقع شده باشد – دستاویز داستانی قرار داد ه اند که می توانید در کتب تاریخی بخوانید که بنظر بنده داستان سخیفی است و در شان پیامبر نیست پس بنده آن را نقل نمی کنم ومطلب بنده با داشتن گوشه چشمی به همین داستان بیان شده بود . دیگر آنکه بنده خواستم نکته ای انسان شناختی را که متوجه شدم بیان کنم . قصد زیاده گویی و اطاله کلام هم نداشتم که به تعبیر یکی از همین کامنتها باید یک وبلاگ بزنیم و مطالبمان را آنجا بنویسیم .
پاسخ:
اما خداوند در قران کریم زیاده روی پیامبر در انتخاب همسر، حتی افزون بر تعداد مجاز، را تذکر می دهد. تذکری که صریح و آشکار است تا همه بدانیم پنهان کاری در امورات اسلام تابع شیطان شدن است.  
 
 
 
 
 
آمون : نکته قبلی در این زمینه اینجاست :  
 
 
 



نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :
تحلیل آمار سایت و وبلاگ