ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

ساخت قاشق جدید ضد لرزش برای غذاخوردن بیماران پارکینسونی و خنثی سازی لرزش اندامها موقع غذاخوری با قاشق و چنگال ضد لرزه پارکینسونی

قاشق مخصوص بیماران پارکینسون

دوشنبه 22 مهر 1392 ساعت 01:54 ب.ظ
آیا عضوی از خانواده شما مبتلا به رعشه شدید یا پارکینسون است؟ در کنار همه رنج‌ها، یک نکته دردآور این است که چنین فردی حتی دیگر نمی‌تواند خودش غذا بخورد و ار فرط لرزش دست‌ها، لقمه غذا به دهان نرسیده، بر روی سفره می‌ریزد.

در آمریکا برآورد می‌شود که 10 میلیون بیماری مبتلا به رعشه اساسیessential tremor و 2 میلیون بیمار مبتلا به پارکنیسون وجود داشته باشند.

شرکت Lift Labs، می‌کوشد به کمک فناوری مشکل این افراد را حل کند و این کار را ابزارهایی انجام می‌دهد که این روزها در همه گوشی‌های هوشمند وجود دارند.

این شرکت که مقر آن در سان فرانسیسکو است می گوید قاشق های جدید کهLiftware نام دارند از فناوری «لغو فعال لرزش» بهره مندند که لرزش های دست کاربر را گرفته و مانع از ریزش غذا از قاشق می شود. در حال حاضر از فناوری «لغو فعال» در گوشی های ضد نویز استفاده می شود و محققان آمریکایی از این ایده برای تثبیت حرکات بزرگ مقیاس استفاده کردند.
قاشق علاوه بر حسگر، دارای یک میکروکنترلر و یک میکروپردازنده است که به محض احساس لرزش، قاشق را ثابت نگه می دارند تا بیمار مبتلا به پارکینسون، بدون استرس و احساس سرخوردگی غذا را به دهان خود هدایت کند

آنوپام پاتاک مجری این طرح گفت با شناسایی چگونگی ساخت سخت افزارهای بسیار کوچکی برای لغو لرزش های انسانی، دریافتیم این شیوه می تواند کاربرد مطلوبی برای فناوری لغو فعال باشد.

این وسیله به شکل یک دسته است که می‌توان یک قاشق را در آن جای داد، این وسیله با حسگرهای حرکتی و یک تراشه ریزکنترلی که دارد، متوجه لرزش‌های می‌شود و آنها را خنثی می‌کند به این ترتیب که دامنه و فرکانس لرزش‌ها را اندازه می‌گیرد و محل اتصال قاشق به وسیله را درست در جهت خلاف حرکت می‌دهد. قاشق علاوه بر حسگر، دارای یک میکروکنترلر و یک میکروپردازنده است که به محض احساس لرزش، قاشق را ثابت نگه می دارند تا بیمار مبتلا به پارکینسون، بدون استرس و احساس سرخوردگی غذا را به دهان خود هدایت کند.

این قاشق دارای چند باتری قابل شارژ است که انرژی لازم برای استفاده در 10 وعده غذایی را فراهم می کنند.

به همراه این قاشق یک لوح فشرده آموزشی ارائه می شود که دستورالعمل استفاده از قاشق در آن آموزش داده شده است.

محققان در تلاش هستند که با استفاده از تکنولوژی استفاده شده در این قاشق، ابزار بیشتری برای بیماران مبتلا به پارکینسون تولید کنند. اسم وسیله اختراع شده،Liftware است و حدود 300 دلار قیمت دارد.

تاکنون ابزار مشابهی شبیه به کلید، برای کمک به بیماران پارکینسونی ساخته شده است.

بیماری پارکینسون یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی در بزرگسالان مسن تر با مشخصه سفتی عضلانی پیشرونده تدریجی، لرزش و از دست رفتن مهارت های حرکتی است. این اختلال هنگامی رخ می دهد که نواحی خاصی از مغز توانایی خود در تولید دوپامین (یکی از ناقلین عصبی در مغز) را از دست می دهند.
پاسخ:
بوی اگهی تجارتی را می داد. ممنونم.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد