ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

ساخت و طراحی ماکت قبر کورش هخامنشی در زادروز و سالروز تولد کوروش هخامنشی و بزرگدداشت کوروش در تالار فردوسی دانشگاه تهران

طالب حقیقت

چهارشنبه 8 آبان 1392 ساعت 08:35 ب.ظ
سلام به استاد و دوستان.

همایش استوانه ی کورش! دیروز در تالار فردوسی دانشکده ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد. با جمعی از دوستانم که قبلا قرار گذاشته بودیم، توانستیم در این مراسم شرکت کنیم. واقعا جای دیگر دوستان خالی بود تا برای چندمین بار، به چشم خودشان ناله های مدعیان را بشنود و دست تنگی شان را ببینند.

در این مراسم مفرح، افرادی چون محمدتقی ایمان پور، استاد دانشگاه فردوسی مشهد، روزبه زرین کوب، استاد دانشگاه تهران، شاهرخ رزمجو از موزه ی بریتانیا، محمدرضا کارگر، مدیر امور موزه های کشور و... حضور داشتند. چیزی جز تکرار صدباره ی مطالب رنگ و رو رفته ی گذشته نبود.
ایمان پور که معرف حضور بنیان اندیشان است، با تکرار داستان های معمول راجع به کورش، ادعاهای مخالف را سیاسی عنوان کرد و روزبه زرین کوب، با تاکید بر نقش سیاست در تاریخ، صراحتا عنوان کرد که گرچه ممکن است افرادی کارهای علمی بکنند و به غنای علمی ما بیافزایند؛ اما ما کارهایی را قبول می کنیم که در راستای هویت ایرانی و اسلامی ما باشد! او که توان نقد مسائل جدی را ندارد، در این همایش، همتش را صرف نقد مقاله ای از «دنیل پاتس» کرد که کوشیده بود کورش را ایلامی معرفی کند! وی با اشاره به کتابی از دانیل پاتس به نام «خلیج عربی در عهد باستان»، این کار او را با کمک کشورهای عربی عنوان کرد و گفت که وی در ازای این کتاب، به منافع بسیاری دست یافت!

رزمجو هم که داستان کشف استوانه و حکایت هایش با پرفسور فلان و فلان در موزه ی بریتانیا را گفت. وی همچنین اعتراف کرد که مکان دقیق کشف استوانه مشخص نیست. به این خاطر که در زمان کشف استوانه، هرمزد رسام (کسی که وی را به نام کاشف استوانه می شناسند) حضور نداشت و یکی از نزدیکان هرمزد رسام به نام «داوود توما» در جای او بود و استوانه را در واقع او کشف کرد! اما بدون توجه به این قضیه، شروع به ادامه ی بحث و روده درازی نمود.
کارگر هم آثار باستانی را وسیله ای برای توجه جهانیان به ایران دانست. اما جالب بود که علی رغم کنایه های بسیار، هیچ کسی نام «پورپیرار» را بر زبان نیاورد! همچنانکه در جاهای دیگر چنین است.

یکی از دانشجویان هم یک متن تکراری و احساسی را قرائت کرد.
دانشجویان دیگر هم که طبق معمول، کف می زدند و از پذیرایی بعد از مراسم بهرمند شدند. برویم تا دو سال دیگر و شو کوروش بعدی!

اگرچه چنین مراسمات بی ارزشی چیز جدیدی برای ما ندارد؛ اما خوبی اش برای افراد در شک مانده است تا بدانند این مدعیان واقعا کف گیرشان به ته دیگ رسیده و چیزی برای گفتن ندارند. یا بعضی که در مقابل این تحقیقات جواب ندارند و آن را سیاسی می دانند، واقعا بدانند که این فقط یک بهانه برای انحراف اذهان است. همچنان که در این همایش، از طرف ایمان پور انجام شد.

این است ماهیت دانشگاهی که به جای علم، به تحریک احساسات می پردازد و به جای شناختن حقیقت، ماکت تصوری خودش را در جای آن می نشاند و به خورد دانشجوی بازیگوشی می دهد که دانشگاه را با کودکستان اشتباه گرفته است! همانند ماکتی از گور کورش که به مناسبت این همایش در مقابل دانشکده ی ادبیات نشانده بودند و دانشجویان دلشان خوش بود که با آن عکس بگیرند!

خبر این مراسم را همچنین می توانید در خبرگزاری ها بخوانید. مثل این یکی:
https://www.ical.ir/index.php?option=com_k2&view=item&id=14790:%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%8C-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86&Itemid=31&tmpl=component&print=1

جناب استاد! واقعا خسته نباشید.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آمون : لینک، مشکل امنیت SSL دارد!  
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد