ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

قدیمی ترین عکسها و تصاویر افراد و شخصیت های ایرانی و اسلامی از زمان ورود نخستین دوربین های عکاسی به ایران و واکنش علمای دینی

دوستدار مطالب شما

سه‌شنبه 17 دی 1392 ساعت 10:13 ب.ظ
اینجانب شعرهای معجز شبستری را می خواندم که یک شاعر اصلاح طلب دوره احمدشاه و رضاخان است در شعرهایش به شدت از علما و روحانیون انتقاد می کند یکی از ان انتقادها در مورد دوربین عکاسی بوده است که روحانیون به شدت با دوربین عکاسی مخالف و اگر در فقه قسمت مکاسب را بخوانید مجسمه سازی و تصویر گری حرام است لذا نظر علمای محترم را در مورد مجسمه می آورم:
حضرت امام خمینی(ره):
ساختن مجسمه ذی روح جایز نیست.(استفتائات2/19)
حضرت آیة الله العظمی گلپایگانی(ره):
ساختن مجسمه و خضوع درمقابل آن حرام است و نیایش و احترام در برابر مجسمه ها و نصب آنها در معابر و میادین حرام است.(مجمع المسائل)
حضرت آیة الله بهجت(ره):
حرام است
حضرت آیة الله مکارم شیرازی(مدظله):
اشکال دارد ولی ساختن بازیچه بچه ها مانعی ندارد
در مورد تصویر گری چند حدیث می آورم:به‌ عنوان‌ نمونه‌ برقی‌ از امام‌ باقر (ع) روایت‌ کرده‌ است‌ که‌ فرمود:)
یعنی‌ آنان‌ که‌ خدا و رسول‌ را آزار می‌دهند همان‌ صورتگرانند در روز قیامت‌ مکلف‌ می‌شوند در ساخته‌های‌ خود روح‌ بدمند.
از امام‌ صادق‌ (ع) روایت‌ شده‌ که‌ فرمود: یعنی: بر روی‌ قبرها ساختمان‌ نسازید و سقف‌ خانه‌ها را نقاشی‌ نکنید زیرا رسول‌ خدا این‌ کار را خوش‌ نداشت.
برقی‌ از امام‌ صادق‌ (ع) نقل‌ کرده‌ است‌ که‌ فرمود: یعنی: جبرئیل‌ گفت: ما به‌ خانه‌ای‌ که‌ در آن‌ سگی‌ باشد یا صورتی‌ باشد یا در آن‌ تمثالهایی‌ باشد وارد نمی‌شویم
غرض از آوردن این مباحث این بود که دوستان به بعد مذهبی تصاویر توجه نمایند:
الف – استاد با موشکافی تمام فرموده بودند این مینیاتورها که در توپقاپی ترکیه میباشد و مزین به یک یا چند بیت شعر فارسی هم هستند اینها را در دوران معاصر کشیده اند و جعلی می باشند بلی تصویرگری در اسلام حرام بوده و هیچ سلطانی آنقدر ابله نبود خود را با این اراجیف ضد اسلامی نشان دهد .
ب- استاد مجسمه ناصرالدین شاه را بررسی نموده بودند و میگفتند جعلی است بلی ناصرالدین شاه فکر نکنم به خاطر هوس مجسمه خود را منفور مسلمین کند.
ج-استاد عکسهای از روحانیان بلند مرتبه مثل شیخ فضل اله نوری و میرزای شیرازی را بررسی کرده بودند و می فرمودند جعلی است بلی روحانیان عکس را حرام می دانستند اجازه نمی دادند که کسی از آنها عکس بگیرد.
د- ماجرای دوربین عکاسی ناصرالدین شاه را باید تحقیق کرد صد در صد با مخالفت روحانیون مواجه می شد. چون روحانیون تا اوایل انقلاب مخالف سرسخت سینما و تلویزیون بودند . و حتی طالبان شش سال پیش مجسمه بودا را در افغانستان به توپ بست و حتی ملا عمر خودش عکس ندارد این بخاطر سیاست نیست به خاطر اینکه عکس را حرام می دانند.
ه – شاهنامه یا سایر کتبی که تصویر دارند نشان می دهد آنها تالیفات قرون جدید هستند که به دروغ به قرون گذشته منسوب می کنند
در جهان اسلام بخصوص ایران وجود مجسمه و عکس و تصویر در کتاب باشد یا در ابنیه و سایر آثار قدیمی باشد باید شک نمود احتمال اینک جعلی باشد خیلی زیاد است.
توجه: بعد فرهنگی عکسها از دید دوستان مخفی می ماند مثلا در عکسی که مظفرالین شاه با ملکه هستند نیازی به بررسی ندارد یک شاه ایرانی با فرهنگ طالبانی ان زمان فکر نکنم چنین جسارتی را بکند و اینها را جاعلین جهت توهین به اسلام ساخته اند که موفق هم شده اند در فرهنگ ان زمان چنین عملی برای مردم ننگ بود چه برسد شاه چنین مسخره بازی بکند.
 
 
 
 
 
بنیان اندبش
چهارشنبه 18 دی 1392 ساعت 08:44 ب.ظ
سلام

مطالبی که «دوست دار مطالب شما» بیان کرد بخصوص آخرین کامنت بسیار زیبا و بنیان اندیشانه بود. جا دارد به نوبه خودم از این دوست تشکر و قدر دانی کنم.

قطعا آینده اسلام را چنین بنیان اندیشانی خواهند ساخت.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد