ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

نابودی اسرائیل به دست عقاید منحط و افراطی جهودانه؛ مشکل یهود با فرزندان ازدواجهای یهودیان و غیریهودیان از نظر اعتقاد به یهودیت

aydın

شنبه 19 بهمن 1392 ساعت 08:21 ب.ظ
با سلام

خبر زیر را یکی از بچه ها تو فیس بوک گذاشته بود:

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2014/02/140207_ng_jewish_fear_intermarriage.shtml

در نوع خود جالب است. یهودیانی که اکنون از نژاد مختلفی هستند دم از نژاد و یهودیت خالص می زنند؟!؟!

با تشکر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آمون : انعطاف ناپذیری، اینگونه نقطه قوت را به نقطه ضعف تبدیل می کند :  

 

 

عشق غیر یهودی پسر نتانیاهو و خشم اسرائیلی ها
اریکا چرنوفسکی
خبرنگار بی بی سی در بیت المقدس
به روز شده:  16:38 گرینویچ - جمعه 07 فوریه 2014 - 18 بهمن 1392
فیسبوک
تویتر
Google+
به اشتراک بگذارید
ارسال صفحه
چاپ مطلب
 
بنیامین نتانیاهو با پسرانش یائیر و اونور
ازدواج یهودیان با غیریهودیان همیشه به عنوان تهدیدی برای آینده قوم یهود تلقی شده است. حالا وقتی خبر می‌رسد پسر نخست وزیر اسرائیل با یک دختر نروژی غیر یهودی رابطه دارد چه اتفاقی خواهد افتاد.
روزنامه نروژی داگن هفته گذشته گزارش داد که ساندرا لیکانگر و یائیر نتانیاهو فرزند نخست وزیر اسرائیل حالا یک زوج هستند. واکنش دفتر آقای نتانیاهو در رسانه های اسرائیل انکار این موضوع بود و اینکه این دو فقط همکلاسی دانشگاه هستند.
موضوعات مرتبط
اسرائیل
ساندرا لیکانگر یهودی نیست و این موضوع خشم اسرائیلی ها را برانگیخته است. کشوری یهودی که از آغاز حیاتش برای به رسمیت شناساندن هویت یهودی‌اش به جهان جنگیده است. یهودیت در جهان تبلیغ نمی‌شود ولی لیکانگر مثل هر غیر یهودی دیگر اگر بخواهد می‌تواند یهودی شود.
ازدواج بین ادیان و آمیزش با دیگر ملل از ترس‌های اصلی و جوهری یهودیان بوده و به عنوان خطری برای آینده ملت نسبتا کوچک یهود تلقی می‌شود. بنا بر قوانین یهودیان، دین از طریق مادر به فرزند منتقل می‌شود، بنابراین اگر یک مرد یهودی با زنی غیر یهودی ازدواج کند، فرزندان آنها یهودی به شمار نمی‌روند.
شانس اینکه فرزندان زوج هایی که هر دو یهودی نیستند سنت های یهودی را به نسل آینده منتقل کنند به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. در میان جمیعت یهودیان خارج از اسرائیل ازدواج با ادیان دیگر به بالای پنجاه درصد رسیده است و خیلی ها نگرانند که ملتی که از کشتار، قتل عام و هولوکاست جان بدر برده ممکن است سرانجام توسط خودش از بین برود.
این نگرانی در یک نامه سرگشاده از سوی سازمان اسرائیلی لهاوا به یائیر نتانیاهو منتقل شد. این سازمان با ازدواج یهودیان با پیروان دیگر ادیان مقابله می‌کند. نامه در صفحه فیس بوک این گروه چاپ شده است و به او هشدار می دهند که اجدادش را در گورهایشان نا آرام کرده و آنها حتی خواب این را هم نمی‌دیدند که نوه هایشان روزی دیگر یهودی نباشند.
 
ازدواج با غیریهودیان یکی از مهمترین مسائل جمیعت یهودیان خارج از اسرائیل بوده است. در داخل اسرائیل که یهودیان هفتاد و پنج درصد و عرب ها بیست و یک درصد جمعیت را تشکیل می دهند خیلی به ندرت با هم ازدواج می کنند. ولی ورود کارگران خارجی و پدیده جهانی شدن در میان خود جامعه اسرائیل در سالهای گذشته این پدیده را بیشتر فراگیر کرده است.
آریه دری رهبر حزب تندروی اسرائیلی شاس در مصاحبه ای گفت: " خدای نکرده اگر این خبر درست باشد من پر از غصه خواهم شد.من دوست ندارم در مورد مسائل خصوصی حرف بزنم. ولی اگر خدای نکرده این خبر درست باشد، دیگر یک قضیه خصوصی نخواهد بود این سمبل ملت یهود خواهد بود."
در تعطیلات آخر هفته یکی از برنامه های کمدی محبوب در اسرائیل، نمایشی برگرفته از شخصیت های افسانه ای ضد یهود مثل فرعون و داستان های تفتیش عقاید اجرا کرد. در این برنامه بازیگری در نقش دوست دختر یائیر بازی می‌کرد و به عنوان خطر تازه ای برای حیات اسرائیل شناخته می‌شد. او شخصیت آن دختر غیر یهودی بلوندی را بازی می کرد که هر مادر یهودی می ترسد پسرش عاشقش شود. او در این نمایش به عنوان تهدیدی بدتر از هیتلر برای قوم یهود معرفی می‌شد.
ولی از طنز گذشته، هاگای بن آرتزی برادر همسر نخست وزیر اسرائیل به خواهرزاده اش هشدار داد که اگر به این رابطه پایان ندهد، مثل این است که به قبر اجدادش آب دهانش را انداخته است.
او گفته: اگر یائیر این کار را بکند من حتی به او اجازه نمی‌دهم به قبر اجدادش نزدیک شود. این بدترین چیزی است که در طول تاریخ ملت یهود را تهدید می‌کرده است. بدتر از ترک اسرائیل ازدواج با یک غیر یهودی است. اگر این اتفاق بیافتد من خودم را دفن می کنم نمی‌دانم کجا. به خیابان خواهم رفت و موهایم را خواهم کند.
 
تصویری از فیلم ویولون زن روی بام
هر کسی که فیلم 'ویولون زن روی بام' و صحنه ای که پدر به دخترش می گوید اگر با یک غیر یهودی ازدواج کند دیگر برای او مرده است را دیده باشد، می داند که این مساله همیشه موضوعی حساس در میان یهودیان بوده است.
ولی دکتر دانیل گوردیس، نویسنده و صاحبنظر در مسائل اسرائیل و یهودیان، می‌گوید در چند دهه گذشته این موضوع تغییر کرده است، مخصوصا در میان جمیعت یهودیان خارج از اسرائیل.
زمانی برای همه یهودیان ممنوع و خیلی عیب بود که با یک غیر یهودی ازدواج کنند ولی امروز برای کسانی که خیلی مذهبی نیستند، به کنیسه نمی‌روند، و کسانی که به هیچ جریان و حرکت مذهبی وابسته نیستند این موضوع دیگر یک تابو نیست. در میان یهودیان غیرمذهبی خارج از اسرائیل ازدواج با افرادی از ادیان دیگر به حدود هشتاد درصد رسیده است.
ولی برای یهودیان راست‌گرای اسرائیل این همچنان یکی از موضوعات حساس است.
دکتر گوردیس می گوید این یک مساله نژادی نیست، جنگ قدرت هم نیست، بیگانه هراسی هم نیست. او می گوید دو دلیل برای مخالفت با ازدواج با دیگر مذاهب وجود دارد. یکی این است که در هلاخا یا قوانین یهودی این مساله ممنوع است. به همین سادگی.
"موضوع دیگر این است که یهودیان دریافته‌اند که تنها راهی که می‌توانند هویت پرقدرت یهودی را به کودکانشان منتقل کنند این است که پدر و مادر هر دو یهودی باشند. کودکان خانواده ای که یکی از والدین یهودی است و دیگری غیر یهودی، هویت یهودی سست تر، شکننده تر و سطحی‌تری نسبت به پدر ومادرشان دارند.
آمار نشان داده که ممکن است بیشتر آنها با غیریهودیان ازدواج کنند. این مساله قطعی نیست ولی تقریبا غیر ممکن است که کودکی پرورش داد که دقیقا همان اشتیاق و عقاید یهودی پدر و مادرش را داشته باشد.
نتیجه به طور مثال در آمریکا این است که تعهد یهودی در آمریکا کم و کمتر می شود، آموزش یهودی در حال سقوط است و هویت یهودی کمرنگ تر می شود."
خاخام یهودی دانیل هارتمن رئیس بنیاد تحقیقات یهودی شالوم هارتمن می گوید یهودیان اسرائیل از این بابت حیرانند. چون در اسرائیل ازدواج با کسی از دین دیگر خیلی نادر است وقتی یک اسرائیلی با یک غیر یهودی ازدواج می‌کند اینطور تلقی می‌شود که این شخص به دین یهود پشت کرده است.
"وقتی شما ملتی کوچک و در خطر از دست دادن ریشه‌هایتان هستید این موضوع شما را خیلی نگران خواهد کرد. ما چهارده میلیون یهودی در جهان هستیم. همین."
آقای هارتمن عقیده دارد یهودیان باید از این چالش عبور کنند.
"جنگ علیه ازدواج بین ادیان یک جنگ بی فایده است. ما مردمی هستیم که با مردم دیگر ادیان ازدواج کرده ایم موضوع این نیست که چطور جلوی این اتفاق را بگیریم موضوع این است که چطور همسران غیر یهودی را بپذیریم و از آنها در درون جامعه مان استقبال کنیم.
در زندگی دنیای مدرن از تو انتظار می‌رود که چالاک و فرز باشی. همه چیز در حال تغییر است. نمی دانم به سوی بدتر شدن یا نه. به این بستگی دارد که ما چه می کنیم. ولی جهان در حال تغییر و تکامل است و ما باید با آن تغییر کنیم."

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد