ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

اشاره سیلویو برلوسکونی نخست وزیر اسبق ایتالیا به عدم پذیرش و انکار هولوکاست و کوره های آدم سوزی نازی ها از سوی آلمانیها

DW

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 ساعت 07:49 ب.ظ
جنجال‌آفرینی سخنان "ضد آلمانی" برلوسکونی
نخست‌وزیر پیشین ایتالیا به طور غیرمستقیم گفته است که آلمانی‌ها منکر هولوکاست هستند. منتقدان برلوسکونی این سخنان را توهین به مردم آلمان دانسته و از صدراعظم آلمان خواسته‌اند با موضعی روشن این سخنان را محکوم کند.
http://www.dw.de/%D8%AC%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B6%D8%AF-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%84%D9%88%D8%B3%DA%A9%D9%88%D9%86%DB%8C/a-17594296

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آمون : این هم متن کامل خبر :  

 

 

جنجال‌آفرینی سخنان "ضد آلمانی" برلوسکونی
نخست‌وزیر پیشین ایتالیا به طور غیرمستقیم گفته است که آلمانی‌ها منکر هولوکاست هستند. منتقدان برلوسکونی این سخنان را توهین به مردم آلمان دانسته و از صدراعظم آلمان خواسته‌اند با موضعی روشن این سخنان را محکوم کند.

 سیلویو برلوسکونی مشهور است به اینکه عادت به ایراد سخنان تحریک‌آمیز دارد. نخست وزیر پیشین ایتالیا در چارچوب مبارزات انتخاباتی پارلمان اروپا، به مارتین شولتس، نامزد انتخاباتی حزب سوسیال دمکرات آلمان، حمله کرده و نیز درباره مردم آلمان سخنانی گفته که مطبوعات و بسیاری از سیاستمداران این کشور آن را "توهین" دانسته‌اند.

برلوسکونی روز شنبه (۲۶ آوریل/ ۶ اردیبهشت) حین نشست حزب محافظه‌کار خود، "مردم آزاد"، در میلان گفت که آلمانی‌ها وجود اردوگا‌ه‌های مرگ دوره نازی‌ها را هیچگاه تایید نکرده‌اند. "اشپیگل آنلاین" می‌نویسد که برلوسکونی با این گفته خود، "مردم آلمان را به طور غیرمستقیم منکر هولوکاست خوانده است".

برلوسکونی در نشست میلان گفت، در سال ۲۰۰۳ بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آنکه خواسته باشد به نفع مارتین شولتس تبلیغات کرده است. در سال ۲۰۰۳ نیز برلوسکونی با گفته‌های خود در مورد سیاستمدار سوسیال دمکرات آلمانی جنجال برانگیخته بود. وی گفته بود که شولتس برای ایفای نقش "کاپو"، نگهبان اردوگاه مرگ، مناسب است.

به گزارش خبرگزاری ایتالیایی"انسا"، برلوسکونی به هنگام توضیح درباره سخنان خود در سال ۲۰۰۳ گفت: «من نمی‌خواستم به او [مارتین شولتس] توهین کنم، اما، پناه بر خدا، برای آلمانی‌ها اصلا اردوگاه‌های مرگ وجود نداشته‌اند.» وی افزود: «گورهای کاتین چرا، اما اردوگاه‌های آلمان نه.» نیروهای ارتش سرخ شوروی در بهار سال ۱۹۴۰ هزاران اسیر جنگی لهستانی را در جنگل کاتین در روسیه به قتل رساندند.

موج خشم علیه سیاستمداری محکوم

مارتین شولتس، نامزد اصلی سوسیال دموکرات‌ها و سوسیالیست‌های اروپا برای شرکت در انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه است. او خود را نامزد پست ریاست کمیسیون اروپا کرده است. حزب سوسیال دمکرات اروپا به شدت علیه اظهارات برلوسکونی اعتراض کرده است.

سرگئی استانیشف، رئیس حزب سوسیال دمکرات اروپا، خطاب به "حزب مردم اروپا"، خواستار آن شد که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و ژان کلود یونکر، نامزد مقام ریاست حزب مردم اروپا، "تفسیرهای نفرت‌انگیز" برلوسکونی را فورا "محکوم کنند". حزب دمکرات مسیحی آلمان که آنگلا مرکل وابسته به آن است و نیز حزب "مردم آزاد" برلوسکونی عضو "حزب مردم اروپا" هستند. استانیشف گفت که اشارات برلوسکونی " توهینی است به نه تنها مارتین شولتس، بلکه به همه مردم آلمان".

سوسیال دمکرات‌های آلمان نیز به سرعت واکنش تند نشان دادند. رالف اشتگنر، معاون رئیس حزب سوسیال دمکرات آلمان، از رؤسای احزاب عضو "حزب مردم اروپا" خواست، اظهارات برلوسکونی را محکوم کنند. اشتگنر خطاب به آنگلا مرکل و ژان کلود یونکر گفت: «حزب مردم اروپا باید با این توهین غیر قابل تحمل به شهروندان آلمانی با جدیت برخورد کند. کسی که از کنار چنین سخنانی با سکوت بگذرد، یکپارچگی دمکرات‌ها را به خطر می‌اندازد.»

برلوسکونی اگر چه در حال حاضر حتی در میان احزاب محافظه‌کار نیز دارای شهرت بدی است، با این همه هنوز کاملا بی‌اهمیت نیست. او همچون گذشته دارای نفوذ در حزب "مردم آزاد" ایتالیاست. البته نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهند که این حزب هم‌اکنون در آستانه انتخابات اروپا در بحرانی عمیق به سر می‌برد. برلوسکونی نیز در سخنرانی خود در میلان به ایتالیایی‌ها هشدار داد که مبادا به احزاب چپ اروپا رای دهند.

خود برلوسکونی در ماه اوت ۲۰۱۳ به دلیل فرار مالیاتی به چهار سال زندان محکوم شد. سه سال از این چهار سال شامل قانون عفو عمومی شد که در سال ۲۰۰۶ تصویب شده بود. یک سال محکومیت برلوسکونی نیز قرار بود به دلیل کهولت سن به جای زندان به حصر خانگی تبدیل شود. اما این محکومیت نیز به حکم دادگاهی در میلان در ۱۵ آوریل به انجام خدمات اجتماعی تغییر یافت.

برلوسکونی برای دو سال محروم از تصدی مشاغل اداری شده و از این رو اجازه ندارد به عنوان نامزد حزب "مردم آزاد" در انتخابات اروپا شرکت کند. با این حال او خود را چهره هدایت‌کننده این حزب در مبارزات انتخاباتی می‌داند.

هنوز روشن نشده که برلوسکونی برای انجام خدمات اجتماعی باید به کجا فرستاده شود. وکلای او کار در یک مرکز نگهداری از توان‌خواهان در نزدیکی ویلای او در میلان را پیشنهاد کرده‌اند.

  

 

و چند مطلب مرتبط :  

 

خاطرات هاخام(خاخام) یدیدیا شوفط(شوفیط)و فرقه سازی یهودیان آنوسی مشاهده   

 

پیرامون شاهنامه، تحمیق ایرانیان و ساخت زبان و هویت ملی با شعر مشاهده  

 

هواخوری 6 : اقتصاد سوسیالیستی، کاپیتالیستی، بانکداری رباخوارانه مشاهده  

 

هواخوری2 :اصالت قوم بنی اسرائیل و تعلق انبیای بسیار به غضب شدگان مشاهده   

 

هرودوت، پدر تاریخ و ابتلا به سرگیجه لاعلاج یاوه گویی و چرند بافی مشاهده  

 

░▒▓۩ قدمت تاریخی بیشتر فلسطین بر بنی اسراییل در تورات ۩▓▒░ ©® مشاهده   

 

اثبات غیردموکراتیک و وحشی بودن غرب مشاهده  

 

عقب نشینی تدریجی اسراییل در برابر فلسطین مشاهده   

 

جبهه ملی امروز، دنباله رو رضاخان دیروز مشاهده   

 

بهای پیشرفت جهان غیر متمدن غرب مشاهده   

  

«داش اسمال» در مجله! (پاسخی بر نقدی الواط منشانه) مشاهده   

 

آسمانی و غیر زمینی بودن قرآن و اثبات وجود داشتن خداوند و توحید مشاهده  

 

░▒▓۩ خاکساری اساتید بین المللی و توحش مزدوران دست چندم ۩▓▒░ ©® مشاهده   

 

خلاصه و فشرده ای از تمام مطالب وبلاگ در یک نگاه بسیار کلان و کلی مشاهده 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد