ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

روشنفکری در باب قرآن

اترش
چهارشنبه 9 تیر ماه سال 1389 ساعت 11:14 AM
سلام

جناب غفوری کنون قرآن بصورت کتاب در دستان ماست پس بالاخره یک زمانی در گذشته قرآن برای اولین بار بصورت کتاب در آمده است گیرم اصلا تاریخ کتابت شدن آن را صد سال پیش رقم بزنیم. آن اولین کتاب ها می شود کهن ترین کتاب های قرآنی. در اینجا زمان کتابت مهم نیست بحث بر سر قدیمی ترین نمونه های قرآن بصورت کتاب است.
در این نمونه ها غلط املایی دیده می شود، حرکت اعراب در بعضی متفاوت است و شمارش آیات یکسان نیست. درست است که این کتاب ها با وسواس بسیار نوشته شده اند و امانت کامل در منتقل کردن درست متن در نظر بوده اما خوب کاتب آن انسان بوده و انسان هم جائز الخطاست. در میان صدها صفحه این موارد جزئی و اندک اند و در قرآن های بعدی تصحیح شده اند. اینکه بگوییم در دنیا هرچه قرآن نوشته شده است کپی دیگری است و اختلافی در حد یک نقطه هم ندارند با واقعیت همخوانی ندارد و منظور من هم همین است. بدون مدرک هم که سخن نگفته ام.
در ضمن توجه داشته باشید که نام سوره ها در قرآن های گذشته وجود نداشته همچنین دسته بندی مکی مدنی و این موارد جدیدا به کتاب های قرآن اضافه شده اند.

جناب نتاب، اما چنین نیست که همه ی اشتباهات تا آخرین مورد آن تصحیح شده باشد. امیدوارم خداوند فرصت و مجال پرداختن به اشتباهی در اعراب گذاری را که در قرآن امروزی هم وجود دارد در اختیارم قرار دهد.

جناب پورپیرار، فروم جمع نشد، سوت و کور شد آن هم بعد از برخورد شدید شما و تعییر حالت دادنش. فروم همچنان سرجایش است و هرکسی توانی در خود می بیند بسم الله، قدم پیش بگذارد:
http://forum.naria.ir
پاسخ:
در باب آن روشن فکری چرتی چه می توان گفت که جز قصه را نمی فهمد؟
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد