ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

علت عدم تحریف تورات در باب اختفای پوریم

حمید

شنبه 29 مرداد 1390 ساعت 11:19 AM
جناب استاد ضمن عرض سلام و آرزوی سلامتی و بهبود شما یک سوال بنیان اندیشانه از حضرتعالی داشتم امیدوارم پاسخ مرا بدون متلک پرانی و هرگونه اتهام وانتصابی بفرمایید:
اگر یهودیان در پی اختفای پوریم هستند چرا این مساله را در تورات -که تحریف آن برای آنها کاری ساده است -حذف نکرده اند؟ درثانی چرا آن را علنا جشن میگیرند؟
این مساله با پنهان کاری و سرپوش کذاشتن روی پوریم کاملا در تضاد است
بنده نه آنوسی نه یهودی نه مذهبی بلکه یک مسلمان بنیان اندیش هستم لطفامرا بی پاسخ نگذارید
پاسخ:
آقای حمید. مباحث جاری در جهت اثبات وقوع قتل عام پوریم است که با ارائه لااقل ۱۵ دلیل روشن، از جمله در یادداشت ۱۰۴، به کمال از عهده برآمده است. این که چرا یهودیان این یا آن تصمیم را نگرفته و این یا آن کار را کرده و یا نکرده اند را، ان شاء الله در آخرت می توانید از خاخام دست راست خودتان بپرسید.  
 
 
 
 
علی
شنبه 29 مرداد 1390 ساعت 12:59 PM
آقای حمید. آنچه که یهود مخفی کرده رخداد نسل کشی پوریم است و آنچه که حفظ کرده روز عید و جشن غلبه یهود بر دشمنانش! به بیان دیگر یهودیان همواره در پی اختفای آثار و تبعات گسترده پوریم بوده اند نه خود پوریم! پویم برای آنان یک تجدید حیات و تولد دوباره بوده و برای همین آن را در مقام یک عید حفظ کرده و جشن می گیرند و به آن افتخار می کنند. آنچه که استاد پورپیرار بیان کرده اند، تبدیل پوریم از یک عید قومی و مذهبی یهودیان به یک حادثه تاریخی خانمان برانداز است و اینکه یهودیان آثار و تبعات پوریم را مخفی نگه داشته اند. تفاوت بس ظریف قضیه در اینجاست که متاسفانه بعضیها بعد از این همه سال هنوز درنیافته اند و فکر می کنند یهود به دنبال مخفی کردن پوریم بوده! یهود پوریم را مخفی نکرده و نمی کند، بلکه رخداد و حادثه ای را که در روز پوریم اتفاق افتاده و به نسل کشی مردم شرق میانه انجامیده مخفی می کند!