rel="SHORTCUT ICON">
وبلاگ icon
X
تبلیغات
رایتل

ستارگان دروغ و خیانت

   

پشت پرده گردانندگان فرقه های مذهبی،گروه های سیاسی- اجتماعی


تورات و انجیل؛ از وحی منزل الهی و هدایتگر تا انسان نوشته ضلالت 


قرآن؛ تنها راهنمای هدایت،سعادت و تنها کتاب معتبر آسمانی حال حاضر 


فرهنگ و تمدن ایران: دروغ های باستان شناسان و مورخان خارجی


فرهنگ و تمدن بشری ؛ بازیچه ی دست مثلا روشنفکران بین المللی 


هویت ایرانی؛ تمسخر هویت هموطنان توسط بی وطنان بی هویت 


پوریم؛پاشنه آشیل توطئه های جهانی، شاه کلید سوالات بی پاسخ انسانی 


سیاست، حربه پشت پرده مزدوران خبیث برای دکوربندی دموکراتیک تبلیغی 


مسایل متفرقه تاریخ و فرهنگ و ادب و سیاست ایران و مذاهب و ادیان   به همراه مطالب خاص تازه واردان و نخستین بازدید کنندگان

 


______________________________________________________________


   اسلام و شمشیر   ترکی و فارسی   قلم و نگارش کتیبه بیستون   حمله اعراب  آنوسی خاخام  دانشگاه شیکاگو

______________________________________________________________



تمسخر مسلمانان به علت استفاده از لغت راعنا و توصیه به استفاده از واژه انظرنا در آیه 104 سوره بقره و حکومت سیاسی پیامبر در مدینه


پنج‌شنبه 30 آبان 1392 ساعت 09:29 ب.ظ
چندی پیش در مورد آیه ی 104 سوره ی بقره از شما پرسیده بودم که این آیه به نوعی موقعیت پیامبر را نشان می دهد شما نوشته بودید که مطلبی درباره ی پیامبر ندارد. در این آیه به مسلمانا ن خطاب شده که به پیامبر راعنا نگویید بگویید انظرنا زیرا راعنا هم به معنای اعتنا کن است و هم تحمیق کن یعنی دو پهلو است و ایهام دارد و گفته شده یهود از این قضیه سوء استفاده می کردند چون پیامبر برای مردم سخن می گفته و مردم گاهی به او می گفتند راعنا یعنی به ما هم اعتنا کن و در سخن رانی به همه بنگر و توجه شد اما چون واژه، معنای تحمیق کن هم دارد یهود مسلمانان را مسخره می کردند و می گفتند به پیامبرشان می گویند ما را خر کن(تحمیق کن) پس این آیه نازل شد که از این به بعد به جای راعنا، انظرنا را بکار ببرید یعنی به ما نگاه کن. بگذریم این آیه به خوبی ماجرا را توجیه می کند به هر صورت از آیه هم مشخص است که پیامبر چندان هم امی و هیچ کاره نبوده و همان طور که در ماجرا هم آمده برنامه ی وعظ و سخن رانی بوده.
پاسخ:
می توانم پس از عتیق نیشابوری مقام مفسر ثانی را به سما ببخشم. کاش لاافل به خود زحمت می دادی و امر ایه زا می شناختی  
 
 
  
 
 
 
 
 
جمعه 1 آذر 1392 ساعت 03:46 ب.ظ
این تفسیر من نبوده تفسیری است که گفته شده و منظورم این بود که با خواندن آیه هم به نتیجه ای شبیه این تفسیر می رسیم. آیه و تفسیرش همدیگر را توجیه و تکمیل می کنند. بلاخره این آیه منظورش چیست صد در صد منظوری داشته وگرنه یک کاره نمی آمد بگوید نگویید واعنا بگوییید انظرنا. فرمودید که متوجه امر آیه نشده ام توضیح شما موجب امتنان و راهگشاست.
پاسخ:
امر نیست آمر است.
 
 
 
 
آمون : احتمالا این مطلب، نوشته پیشین این زمینه باشد :  
 
 
 
 



1 2 3 4 5 ... 122 >>
تحلیل آمار سایت و وبلاگ