ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

کتاب Oscar White Muscarella در مورد جعلیات باستانشناسی ایران

ساکت

دوشنبه 21 فروردین 1391 ساعت 10:42 PM
سلام استاد بی همتا

مقاله کوبنده ای بود . دست شما درد نکنه.

ولی این جمله شما که گفتید :

«در سال های نخست قرن 21، کتابی منتشر شد با نام «دروغی که بزرگ شد، وسعت جعل در فرهنگ های باستانی مشرق زمین» اثر اسکاروایت موسکارلا، که نسخه های آن را مراکز فرهنگی کنیسه و کلیسا از کتاب فروشی ها جمع آوری کردند.»

جای تردید داره. چون وقتی اسم «Oscar white muscarella» رو تو گوگل سرچ می کنی هزاران صفحه مطلب باز شده و تازه کتابش هم بصورت اینترنتی موجوده :


http://www.google.com/imgres?imgurl=http://books.google.com/books%3Fid%3DyZC5FfAbtH8C%26printsec%3Dfrontcover%26img%3D1%26zoom%3D1%26edge%3Dcurl&imgrefurl=http://books.google.com/books/about/The_lie_became_great.html%3Fid%3DyZC5FfAbtH8C&usg=__cLIKHmrF5dlwq-fTjA-u1wa5d_8=&h=181&w=128&sz=12&hl=en&start=16&zoom=1&tbnid=QHL23PrktB_5VM:&tbnh=101&tbnw=71&ei=ph2DT7nGIIOp4gSCrqnIBw&prev=/search%3Fq%3Doscar%2Bwhite%2Bmuscarella%26hl%3Den%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1

اونهم در آرشیو کتابخانه گوگل که خیلی معروف هست .


البته نکته قابل تامل این هست که این کتاب حتی یکبار هم از اون آدرس دانلود نشده!!!

مطالب این آدرس هم در مورد نحوه کشف تمدن جیرفت که می گن با کشف اون اساس نظریات باستان شناسی جهان حسابی تکان خورده جالب و موید نظرات شما مبنی بر مسکوت گذاشتن آمدانه تمدن های ما قبل هخامنشی هستش ، بخصوص این بخشش :

http://www.tarikhema.ir/iran-bastan/IRAN/article-1633/%D8%AC%DB%8C%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%8A%D8%AE-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D9%88-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA


« اولین بار کی اسم جیرفت به گوشتان خورد؟
سال ۲۰۰۱ میلادی خبرهایی درباره جیرفت در آمریکا به ما رسید. همان سالی که برای کار در تپه ازبکی به ایران آمدم، از زبان همکاران ایرانی‌ام در جریان کشفیات حاصل از حفاری‌های غیرمجاز در این منطقه قرار گرفتم. از همان جا تصمیم گرفتم در کاوش‌های جیرفت با پروفسور مجیدزاده همکاری کنم.


--(((( حدود ۱۰۰ سال پیش باستان‌شناسی به اسم اشتاین در منطقه جیرفت سفال‌هایی چند هزار ساله را پیدا می‌کند و در دهه ۷۰ میلادی، کاوش‌هایی هم در شهداد صورت می‌گیرد که نتایج خوبی دارد. پس چرا باستان‌شناسان خودشان در این منطقه کار بیشتری نکردند و منتظر حفاری‌های غیرمجاز و غیرعلمی شدند؟ ))))))
پاسخ آن ساده است؛ چراکه هیچ پیش‌بینی و احتمالی برای رسیدن به چنین گستره تمدنی را تصور نمی‌کردند. اگرچه حفریات سال‌های دهه ۷۰ میلادی در منطقه شهداد و تپه یحیی در نوع خودشان اهمیت داشتند؛ اما در مقایسه با یافته‌های جیرفت بسیار کوچک بودند. درواقع تا پیش از حفریات غیرمجاز در قبرستان باستانی مطوط‌آباد، هیچ کس فکر نمی‌کرد با چنین حجم و تعداد فراوان آثار هنری، دست‌ساخته‌ها و بناهای کهن در این منطقه روبه‌رو شود. »

با عجب حرومزاده هایی طرفیم . یکی نیست بگه هالو خودتی ، پس چرا برای کشف هخامنشیان زمین و زمان رو درو کردید و یا آثار جعلی ساسانیان رو به ملت قالب می کنید ، ولی تمدن سوخته جیرفت و ... مسکوت میمو نند ؟
پاسخ:
اقای ساکت. کتاب دست من پس از عنوان، قید جلد اول را هم دارد. مطالبی که آورده اید تا این جا که دیده ام، در مقدمه کتاب نزد من نیست و هیچ اشاره ای به تمدن جیرفت ندارد. اطلاعات سال پیش گوگل و امازون تنها از وجود یک نسخه تمیز و دو نسخه دست دوم خبر می داد. در مجموع اگر این منتقد باستان شناسی جاعلانه از پروفسور مجید زاده نام می برد که هنوز جرات اظهار نظر در باب مستند تختگاه هیچ کس را نداشته است، پس در پشت این کاوش ها و اشیاء و موزه ها و مجموعه داران خبرهای ناسالمی در گردش است. در امریکا و انگلستان و آلمان کتابی منتشر کرده اند که عنوان اصلی آن ناصر پورپیرار است. نسخه ای از آن به دستم رسید. سند تمام عیاری در اثبات و تسلط مطلق حماقت و پریشان بافی در باستان شناسی جهان است. به ترین خطاب شایسته برای این گروه همان عنوان حرام زاده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد