ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

اعتبارسنجی و ارزش گذاری نسخه های تحریف شده و کنونی تورات و انجیل(عهدین) و صیانت خداوند از کتابهای نازل شده آسمانی قبلی و قرآن

توحید

سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 12:29 ق.ظ
سلام

تشکر از زحماتتان. آیه آخر مقاله جای تامل بیشتری دارد.:

انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون


از آنجایی که در قرآن عظیم همانطور که در این مقاله هم اشاره کردید که ریزبینی غیر قابل تقلید دارد بخصوص وسواس در گزینش کلمات بنابراین جای سوال است که چرا در این آیه به جای ؛قرآن؛ از واژه «الذکر» استفاده شده.

و نیز از طرف دیگر همانطور که مستحضر هستید در آیات متعددی از «تورات» و «انجیل» هم با صفت «الذکر» یاد کرده که نتیجه عقلانی اینکه طبق این آیه نه تنها قرآن که تورات و انجیل هم که «الذکر» هستندغیر قابل تحریف است.

در حالیکه شما استاد عزیز تورات و انجیل را تحریف شده می دانید. اگر امکان دارد توضیح روشنگری در این باره بدهید چطور باید تعبیر نمود ؟

آیا خداوند بین کتب خود تبعیض قائل می شود ؟
پاسخ:
تورات و انجیل های موجود را به سبب تبلیغ شرک و قائل شدن فرزند و خانواده برای خدا ، به هیچ وجه نمی توان کتاب اسمانی شناخت. چنان که قران از مقطعی به بعد یهود و نصاری را اهل کتاب پیشین خطاب می کند..  
 
 
 
 
 
 
 
محمد اوجال
چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 02:19 ق.ظ
با سلام

آقای توحید، اگر آیه مورد بحثتان (انا نحن نزلنا الذکر...) را از آیات ماقبلش جدا نکرده و همراه با آنها (علی الخصوص آیه 6 به بعد) بخوانیم، به آسانی و (به نطرم به طور قطع) متوجه می شویم که منظور از "الذکر" در آیه فوق (حجر، 9)، "قرآن" است و نه نازل شده های پیشین:

وَقَالُوا یَا أَیُّهَا الَّذِی نُزِّلَ عَلَیْهِ الذِّکْرُ إِنَّکَ لَمَجْنُونٌ ﴿٦﴾ لَّوْ مَا تَأْتِینَا بِالْمَلَائِکَةِ إِن کُنتَ مِنَ الصَّادِقِینَ ﴿٧﴾ مَا نُنَزِّلُ الْمَلَائِکَةَ إِلَّا بِالْحَقِّ وَمَا کَانُوا إِذًا مُّنظَرِینَ ﴿٨﴾ إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ﴿٩﴾ سوره حجر

موفق باشید
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد