ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

اظهارت امام جمعه موقت تهران در مورد لزوم اعتنا و توجه به احادیث و روایات نقل شده و علمای دین که اهل روایت باشند

پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 ساعت 05:56 ب.ظ
اینو ببین
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/123270
پاسخ:
تماما افنرا است به پیامبر و امامان. حرف هایی که باز هم جز حرف پشتیبانی ندارند.  
 
 
حجت‌الاسلام صدیقی در مراسم عزاداری عبدالعظیم حسنی(ع):
قرآن بدون عترت ضمانت اجرا ندارد/ برکات هجرت سیدالکریم برای شهر ری و ایران
خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت تهران گفت: قرآنی که حدیث کنارش نباشد اجرا نخواهد شد؛ هرکس بگوید من قرآن را قبول دارم اما حدیث را نه، ضمانت اجرایی قرآن را زیر سؤال برده است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم عزاداری حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروزپنج‌شنبه 31 مردادماه با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران و مدیحه‌خوانی سیدمهدی میرداماد در مصلای بزرگ ری واقع در حرم عبدالعظیم(ع) برگزار شد.
حجت الاسلام صدیقی در ابتدای سخنان خود با اشاره به مفهوم هجرت گفت: هجرت در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. حضرت رسول اکرم(ص) پنج چیز را در اسلام از امت خویش مطالبه می‌کند: سمع و بهره‌گیری از علما یکی از مطالبات پیامبر از امت اسلام است. پیامبر(ص) شنیدن را غیر از دانستن می‌دانست و مراجع ما نیز با آنکه علم بسیاری دارند و از معارف بالایی برخوردارند، اما بازهم در مجالس وعظ به نکات علمی گوش می‌دهند. شما هم مسائل دینی، احکام، اخلاق  و معارف را بشنوید، شنیدن اثری دارد که در مطالعه و خواندن نیست.
امام جمعه موقت تهران افزود: طاعت دومین مطالبه پیامبر از امت است. حیف است آدمی معارف را بشنود و بر دلش بنشیند، اما به آن عمل نکند. یکی از همین معارف سبک زندگی اسلامی است که از سنن النبی گرفته شده و  الگوی همه ما پیامبر و ائمه اطهار هستند. هجرت خواسته دیگر پیامبر از ما مسلمانان است؛ وقتی مسلمانان به معارفی گوش می‌کنند و بعد از شنیدن به آن عمل می‌کنند، باید تحولی به وجود آید. مهاجر کسی است که از گناهان فاصله بگیرد و هرکس روزانه از یک گناه دوری جسته پرهیز کند، سعادتمند می‌شود.
وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: هجرت برای احیای دین یکی از انواع هجرتی است که پیامبر به آن توصیه کرده است. پیامبر وقتی از مکه به مدینه آمد توانست با این هجرت اسلام ناب را در تشکیلات مقتدر ارائه کند و حکومت را شکل دهد. امام حسین(ع) اگر به کربلا هجرت نمی‌کرد، اسلام از بین رفته بود و همچنین امیرالمؤمنین(ع) از مدینه به کوفه هجرت کرد تا دین کنونی ما حفظ  شود. احادیث پیغمبر با هجرت علی(ع) حفظ شد. نهج‌البلاغه نیز به‌همراه روایات بسیاری از ایشان حاصل هجرت امیرالمؤمنین(ع) است.
حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به هجرت امام رضا اضافه کرد: امام رضا(ع) اگر به ایران هجرت نمی‌کرد وضع ما این‌طور نبود؛ ایشان اسلام را از پایگاه دشمن نجات داد و علمای بسیاری را از کشورهای دیگر به اینجا آورد تا اسلام ناب را صادر کرده باشد و به این شکل ریشه‌های تشیع نهادینه شد. آیت‌الله حائری نیز از جمله هجرت‌کنندگان بود که ایران امروز، انقلاب و امام و نیز بزرگانی چون حضرات آیات اراکی و گلپایگانی همه از آثار هجرت ایشان به ایران و سپس قم هستند.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اینکه در مدینه متولد شده بود، اما بر اثر فشارهای دستگاه حکومتی مهاجرت کردند تا اینکه به ایران رسیدند و مردم ری از چه سعادتی برخوردار بودند که آن حضرت در این‌جا حضور یافتند. ایشان الگوی عملی همه شیعیان بود؛ شب‌ها تا صبح به عبادت و مناجات مشغول بوده و روزهای‌شان دائماً به روزه‌داری می‌گذشت. هدایت و راهبری امور شیعه به‌عهده ایشان بود و هجرت ایشان ری را تبدیل به یک قطب فرهنگی و علمی کرد و دانشگاه علوم قرآن و حدیث، حوزه علمیه و مدارس ری و نیز نماز جمعه مجللی که در سایه عبدالعظیم برگزار می‌شود، همه از برکات هجرت سید الکریم است.
وی هجرت حضرت عبدالعظیم را تحول و انقلاب اخلاقی دانست و افزود: پالایش و غبارزدایی از روح و جان آدم که ماحصل زیارت از این امام‌زادگان است، از جمله ثمرات هجرت عبدالعظیم است. قرآن وقتی که از عترت جدا شود، دیگر آن قرآن نیست و می‌شود کتابی که معاویه بر سر نیزه زده بود. قرآن وقتی کنار اهل‌بیت باشد، خاصیت قرآنی دارد و ازآن‌جایی که بر قلب پیامبر نازل شده، هرکس طالبش باشد به قلب پیامبر دسترسی پیدا می‌کند. لذا قرآنی که حدیث در کنارش نباشد اجرا نخواهد شد. احکام مختلف سیاسی، اجتماعی، بین الملل،‌ اعتقادی و... زمانی به تشکیل حکومت اسلامی و هدایت امور جامعه ختم می‌شود که حدیث را کنار خود داشته باشد. هرکس بگوید: من قرآن را قبول دارم اما حدیث را نه، یعنی ضمانت اجرایی قرآن را زیر سؤال برده است.
امام جمعه موقت تهران، اهل‌بیت عصمت و طهارت را ضمانت اجرایی قرآن دانست و تصریح کرد: حدیث عینیت دین است و در روایتی گفته شده که اگر خواستید به جایگاه معنوی افراد پی ببرید، ببینید چه‌کسی پیش از دیگران حدیث اهل‌بیت را روایت می‌کند. کسی که چهل حدیث  را از بر باشد روز قیامت عالم به علم مشهور می‌شود. حضرت عبدالعظیم(ع) چشمه وجودش از احادیث می‌جوشید و اعتبارش به علم، حدیث، روایت و وابستگی‌اش به ائمه اطهار است.
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد