ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

مشخصات و خصوصیات بهشت و جنت رضوان از دیدگاه آیات قرآنی و حضور شخصیت سومی در لابلای آیات قرآن نازل شده به عنوان متکلم و گوینده

یک مسلمان

یکشنبه 12 آبان 1392 ساعت 09:33 ب.ظ
با سلام
با اینکه اکثریت مسلمین کاملا به این موضوع ایمان دارند که تک تک آیات قرآن دقیقا فرموده خداوند است که بی کم و کاست توسط ملک وحی به پیامبر اکرم منتقل شده است ، ولی به نظر میرسد که در اکثر ایات ، فرد سومی نبز وجود دارد که گاه مانند یک راوی داستانی را به پیامبر عرضه میدارد و گاه از روی عصبیت ، به بشر از بابت فقدان ایمان و یا عدم توجه به فرامین الهی میشورد و چنان جهنم مملو از انواع شکنجه و آتشی را تصویر میکند که به یک فیلم ترسناک بیشتر شبیه است تا جهنمی که شایسته رحمانیت خداوند متعال است.
با دقت در بهشت تصویر شده از سوی این سوم شخصها که من انها را ، ماها ، مینامم دیده میشود که بهشت فقط جای عیش و نوش در زیر درختانی است که نهرها از زیرشان جاری است . متاسفانه باید بگویم که این بهشت بزک شده در شان خداوند متعال نیست. چندان که در موقع خود خواهم گفت ، در قرآن فقط یکبار به شکل مستقیم با کلام الهی ، بهشت مورد نظر حق تعالی توصیف شده و هیچ شباهتی به سایر توصیفات بهشت در قرآن ، ندارد.
میدانم که ممکن است از طرف برخی تکفیر شوم ولی اگر یک نفر توانست در سوره یوسف آیه ای که به شکل متکلم وحده از جانب باریتعالی نازل شده است ، بیابد بنده را نیز خبر کند.
والسلام علیکم
پاسخ:
از خودتان بپرسید زندگی در چه شرایطی را ایده ال می دانید. در بهشت همان برای نیکوکاران اماده است.  
 
 
  
 
 
 
 
  
 
 
یک مسلمان
یکشنبه 12 آبان 1392 ساعت 10:57 ب.ظ
نظر استاد عزیز قبول
اما حرف بنده راجع به کیفیت بهشت و جهنم نیست ، بنده به این نتیجه رسیده ام که در قرآن آیاتی که مستقیما مربوط و منسوب به ذات اقدس الهی باشند بسیار نادر و کم هستند و اکثریت آیات مربوط به سوم شخصهائی است که در بیشتر حالات بر مبنای عقل و منطق خود با پیامبر اکرم سخن گفته اند و حرف انها مستقیما ، حرف خداوند نیست و لازم است بین سخن سوم شخصها و کلام الهی تفاوت قائل شد ، در غیر اینصورت مشکلاتی در انتساب برخی آیات به خداوند پدید خواهد آمد و باید به توجیهات و برهان تراشی های سست بنیان و تفاسیر و تاویلهای عجیب و غریب متوسل شد تا مقبولیتی برای اینگونه ایات دست و پا نمود.
پاسخ:
آیه هفتم از سوره ال عمران را بخوانید آدرس نوع برخورد شما با قرآن را داده است.
  
 
 
 
 
 
آمون : دوستمون مسابقه 20 سوالی راه انداخته! ای کاش این سوال کنندگان می دانستند که این پیرمرد چه ثروتی است و چه سوالاتی می توان از او پرسید و جواب گرفت تا از این بازی های بی حاصل خنده دار، گریست. یا حسرتا علی العباد، ... .  
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد