ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

پخش مستندی از تلویزیون سراسری ایران در باب عدم امکان عبور کاروان کربلا و قافله امام حسین از صحرای کربلا و بازتاب بنیان اندیشی

***

شنبه 25 آبان 1392 ساعت 04:46 ق.ظ
سلام استاد
امیدوارم حالتان خوب باشد
به لینک زیر توجه کنید. برای واقعه مثلا عاشورا حتب ساعت شهادت تک تک مثلا 72 نفر را هم به قول خودشان بدست آوردند!!! واقعا که!!!

http://www.shomalnews.com/view/87467/واقعه-عاشورا-21مهرماه-سال-59-شمسی-رخ-داده-است/
پاسخ:
شب گذشته از تلویزیون سراسری مستندی پخش شد که عدم امکان عبور کاروان کربلا را در مدت زمان گفته شده اثبات می کرد. این ها همه شاخه های جدیدی است بر درخت بنیان اندیشی که پیش از این جوانه ای نمی زد.  
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
بنیان اندیش
شنبه 25 آبان 1392 ساعت 09:23 ب.ظ
سلام

استاد اتفاقا چند روز پیش داشتم تاریخ طبری را مرور می کردم و درباره وقایع کربلا دنبال سر نخ هایی بودم. البته کامل نخواندم و متوجه نشدم مدت زمان عزیمت امام حسین با اعوانش از مکه به کربلا را چند روز ذکر کرده ولی یک نگاهی به نقشه انداختم دیدم این فاصله حدودا ۱.۵ برابر وسعت عرض کشور ایران چیزی حدود ۲۵۰۰ کیلومتر است . یعنی با امکانات آن زمان اگر در روز ۱۲ ساعت هم طی طریق کنند و در هر ساعت ۱۰ کیلومتر و اگر موانع مختلف مثل طوفان شن و مریضی و ناخوشی و ... در خوش بینانه ترین حالت ۲۰ روز زمان می برد. ضمن اینکه آیا در این مسیر سلسله ای از کاروان سراهای از ان دوران باز مانده یا نه ؟
 
 
 
 
 
احترام
یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 11:32 ق.ظ
جناب بنیان اندیش
در ارتباط با مطلب شما می خواندم این نوشته را دیدم که گویا درپاسخ چنین ایرادی نوشته شده فکر کردم خواندنش خالی از لطف نباشد:
کاروان اهل بیت از روز هشتم ذی الحجه از مکه به طرف کربلا حرکت کردند و روز دوم محرم الحرام یعنی بیست و سه روز بعد از حرکت ، به کربلا رسیدند . در طول این مدت کاروان در نوزده منزل به استراحت پرداخت که معادل نسبی فاصله هر منزل تا منزل بعدی بین دو تا شش فرسخ است یعنی بین 12 تا 36 کیلومتر که اگر ما تمام منازل را 6 فرسخ به حساب آوریم من حیث المجموع کاروان نزدیک به 700 کیلومتر راه را طی کرده است .
نکته مهم آنستکه در نظر داشته باشیم در آنزمان حرکت کاروانها به طور مستقیم بوده نه اینکه تمام مرز یک کشور را دور بزنند بعد وارد خاک آن کشور شوند
خلاصه : حرکت اهل بیت از مکه به کربلا در یک خط مستقیم در نوزده منزل صورت گرفت که با توجه به فاصله منزل ها وهمچنین ملاقات و گفتگوهائی که حضرت در بین راه با افراد مختلفی بمانند فرزدق وغیره داشتند . حرکت کاروان اهل بیت کاملا عادی است .

ماخذ جواب : کتاب وسیلة الدارین فی انصارالحسین علیه السلام نوشته ابراهیم موسوی

البته با توجه به ذکر مطلب بالا 2500 ک م را در 24 روز طی کرده اند که روزانه 100 ک م بیشتر می شه و با توجه به نظریه اطراق 19 بارشان که ظاهرا متفاوت با شبخوابیهای 24 روزه است. پس کاروان همه 24 روز را هم در حال حرکت نبوده اما اینکه می گوید کاروانها در قدیم خط مستقیمی را طی می کردند دو ایراد دارد اولا جاده کاروانها در قدیم بر اساس وجود چاه های آب بین راه ونیز بر اساس کوه ها و دره ها و گدار رودخانه ها طراحی می شد و امکان حرکت مستقیم نبود. ثانیا امنیت راه های کاروان رو نیز ایجاب می کرد راه ها از نزدیکی آبادیها بگذرد.بهرحال وقتی انسانها نخواهند حقایق موجود را بپذیرند همیشه قافیه تنگ میآید!
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد