ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

مقدمه چینی و زمینه سازی برای شروع پروژه دیگری از یهودیان و آنوسیان در ساخت افسانه و دروغ به اسم تاریخ قاجاریه و جعل اسناد تازه

سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 07:59 ب.ظ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آمون : باید منتظر شامورتی بازی جدیدی باشیم!  

 

 

 


کد مطلب: 208841
مشاور نجفی خواستار تجدیدنظر نسبت به قاجار شد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۴
مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری گفت: نسبت به تاریخ دوران قاجار دچار سوءتفاهم شده‌ایم و تمدن این دوره مغفول مانده است.

به گزارش تسنیم، بهشتی مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی امروز در مراسم گرامیداشت هفته عکس تاریخی اظهار داشت: ۱۷۱ سال پیش مصادف با دوران قاجار بود. و این مراسم باید بهانه خوبی برای تجدیدنظر نسبت به این دوره باشد. وی افزود: با نوع کارهایی که در مورد این دوران از تاریخ از کشورمان صورت گرفته باید گفت که میراث تمدن دوران قاجار مغفول مانده و با اینکه فاصله زمانی زیادی نسبت به دوره قاجار نداریم در خصوص این مقطع تاریخی دچار سوءتفاهم هستیم.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری با اشاره به یک خاطره عنوان کرد: چندین سال پیش دکتر حبیبی به کاخ گلستان رفته و بازدید ۵ ساعته را از آنجا داشتیم که در این بازدید بنده به ایشان گفتم یک مقدار در رابطه با دوران قاجار بی‌انصافی شده است. که ایشان گفتند که یک مقدار نه خیلی بی‌انصافی شده است.

بهشتی ادامه داد: یکی از درخشان‌ترین دوران تمدن ما دوره قاجار است. و هنگامی که از این مقطع زمانی صحبت میکنیم بیشتر به تاریخ سیاسی آن توجه می‌شود؛ صندوق‌هایی در کاخ گلستان وجود دارد که ۷۰۰ هزار سند از دوره قاجار در آنها وجود دارد. باید بپرسید چطور می‌شود تاریخ دوران قاجار را بدون توجه به این اسناد نوشت.

وی با اشاره به اینکه با توجه به آثاری که از دوره قاجار در حوزه معماری و هنر برای ما باقی مانده است می‌توان گفت که این دوره مقطعی باشکوه برای تمدن و تاریخ ایران بوده است گفت: نسبت به این قسمت دوران قاجار بی‌اطلاعیم و سوءتفاهم نسبت به این دوره جای تامل دارد.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: وجود آلبوم فاخر در کاخ گلستان و توجه ویژه ایرانیان به مقوله عکس دلالت دارد و وقتی به اسناد تاریخی مراجعه می‌کنیم باید بگوییم که معتبرترین اسناد ما اسناد مکتوب می‌شود. اگر چه اسناد مکتوب اهمیت زیادی دارد اما همیشه این اسناد با نوع غرض همراه بوده است. بنابراین باید تلاش کرد تا پرده اغراض را از روی اسناد مکتوب برداشت. وی ادامه داد: اسنادی مانند عکس و اسناد باستان شناسی بدون غرض است و می‌تواند برای پژوهشگران تاریخی یک سند معتبر به شمار بیاید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد