ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

کتاب دکتر یدالله سحابی و مقاله علامه طباطبائی در مورد مراحل خلقت بشر از خاک و هبوط آدم و حوا از بهشت به زمین و تکامل داروین

aydın

جمعه 1 فروردین 1393 ساعت 02:45 ق.ظ
با سلام

جناب بنیان اندیش ظاهرا سحابی کتاب و یا مقاله ای در باره طوفان نوح دارد. من آن را پیدا نکرده ام. آیا شما سراغی از آن دارید. اگر ممکن بود آن مقاله را نیز در اینجا بیاورید. دوستی چند سال پیش قرار بود به روش علمی مستند طوفان نوح را اثبات و یا رد کند، ولی ظاهرا سواد چنین کاری را در اختیار نداشت!. می گفت نویسنده کتاب اسلام و شمشیر نمی تواند مورد اطمینان باشد. ولی چیزی از قرآن نمی یافت که گفته خود را اثبات کند. برایش نگرانم. چون باید داشته های مجعول خود را در نهایت به دور بریزد!.

با تشکر

 

 

 

 

 

 

شنبه 2 فروردین 1393 ساعت 10:04 ق.ظ
سلام
خوب هستید استاد؟
استاد بنده کتابی را که آقای بنیان اندیش لینک آن را درج کرده بودند و در مورد خلقت آفرینش بود را خواندم. به نظر بنده کتابی مفید در این زمینه است چرا که با توسل به علوم تجربی و استفاده از کلام هوشمندانه خداوند مسئله آفرینش حیوانات و انسان را بررسی کرده بود و بیشتر حداقل با عقل بنده جور در می آمد!
می خواستم نظر شما را در مورد دکتر سحابی نویسنده کتاب و همچنین محتوای ارائه شده در کتاب بدانم که آیا قابل دفاع است؟!
ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
کتاب را ندیدم.

 

 

 

 

 

 

 

بنیان اندیش

شنبه 2 فروردین 1393 ساعت 12:09 ب.ظ
سلام

دوست گرامی جناب آیدین . آن مقاله دکتر سحابی که به درخواست علامه طباطبایی نوشته شده بود را علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در بحث جهانی یا منطقه ای بودن طوفان نوح در سوره «هود» آورده است :

http://www.ghadeer.org/qoran/almizan/j10/almiz133.htm#link274

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شنبه 2 فروردین 1393 ساعت 05:32 ب.ظ
سلام دوباره
استاد اگر میشه کتاب را دانلود و ملاحظه فرمایید. یادم می آید زمانی که از شما در مورد آفرینش پرسیده بودیم به این نکته توجه داده بودید که اول باید بین کلمات آدم، بشر، انسان، انس و ... تفاوت را ببینیم که دقیقا در این کتاب به این موضوع پرداخته شده و مراحل تکامل انسان را که اول به صورت بشر (فقط دارای قیافه انسان امروزی ) بوده و به انسان (دارای اختیار و عقل) تبدیل شده است را اثبات کرده است!
پاسخ:
خطاب و نام گذاری های متفاوت به ادم در قران شگفت بی اندازه آموزنده و حساس است ولی نه با توضیحی که ارائه داده اید. دنبال آن کتاب می گردم و نمی یابم. شاید هم به خواست خدا یادداشتی در اسلام و شمشیر قرار دادم.

 

 

 

 

 

 

 

 

علی

شنبه 2 فروردین 1393 ساعت 06:45 ب.ظ
سلام
جناب بنیان اندیش، در قرآن جدال احسن دو ویژگی دارد: حقانیت و مقبولیت. اگر مطلبی حق نباشد، جدال باطل است و چناچه حق باشد ولی پذیرفته طرف مقابل نباشد، مصداق جدال نیست.
حالا قران برای رد پندار فاسد(ابن الله) بودن حضرت مسیح، چنین جدال احسن می کند: شما(یعنی مسیحیان) آدم(ع) را مخلوق می دانید نه ابن الله، در حالی که پدر و مادر نداشت؛ چرا خلقت حضرت مسیح را بدون پدر نمی پذیرید:(إِنَّ مَثَلَ عِیسى عِندَ اللَّهِ کَمَثَلِ ءَادَمَ خَلَقَهُ مِن تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ کُن فَیَکُونُ). و این ایه به خوبی نکته زیر را ثابت می کند:
حضرت آدم فرزند پدر و مادری از انسانهای غیر مسول پیشین نیست، زیرا اگر آدم دارای پدر و مادری بود، جدال احسن با مسیحیان، دو محذور داشت:الف) احتجاج و جدالی ناتمام بود. ب) به آدم(ع) اختصاصی نداشت.
محذور اول یعنی نا تمام بودن احتجاج از این روست که مسیحیان می پنداشتند عیسی(ع) چون پدر ندارد، فرزند خداست؛ اگر آدم(ع) دارای پدر و مادر بود، چکونه آفرینش عیسی(ع) مانند آفرینش آدم(ع) می شد؟مسیحیان می توانستند بگویند که آدم(ع) پدر و مادر داشته است، در نتیجه احتجاج قران باطل می گشت.
محذور دوم یعنی عدم اختصاص به آدم(ع) از این جهت است که در صورت پدر و مادر داشتن آدم(ع) دیکگر فرقی بین او سایر انسانها نیست، پس چرا خداوند به صورت اختصاص ، مَثَل عیسی را همچون آدم معرفی می کند؛باید بتوان گفت که آدم(ع) مانند نوح(ع)، ابراهیم(ع) و ... است.
بر پایه این دو نکته، آدم(ع) فرزند کسی نیست، بلکه از خاک است.
و انسانهایی که امروز بر پهنه زمین زندگی می‏کنند، همگی فرزندان آدم و همسرش هستند. یک دلیل بر این مدعا آن است که قرآن کریم از سویی خود را هدایتگر همه عالمیان و بیم دهنده تمامی بشر، معرفی می‏کند: ﴿هدیً للنّاس) و ﴿نذیراً للبشر) و از سوی دیگر همین بشر را فرزندان آدم می‏خواند و با تعبیر: ﴿یا بنی ادم) مورد خطاب قرار می‏دهد. پس بشرِ مخاطب قرآن، همگی فرزندان آدم اند؛ زیرا اگر بخشی از آنها ریشه در غیر آدم و همسرش داشتند، صحیح نبود که قرآن کریم همه را بنی‏آدم بخواند.
و این دو نفر نیز ارتباطی با نسل های پیشین نداشته و خود، سر سلسله نسل انسان اند.
مثلاً یکی از پسران حضرت آدم(ع) پس از قتل برادرش نسبت به جسد او متحیر مانده و نمی‏دانست که با آن چه معامله ای باید کرد. سرانجام در اثر تعلیم کلاغی که خداوند برای تفهیم وی به سوی او فرستاد و با چنگال خود، چیزی را در زمین دفن کرد، مشکل آن پسر حضرت حضرت آدم حل شد. در این باره، قرآن، چنین می فرماید: ﴿فبعث اللّه غرابا یبحث فی الأرض لیریه کیف یُواری سَوأة أخیه) اگر آنان فرزندان نسل پیشین بودند، یقیناً دفن مرده را از اجداد خویش آموخته بودند و هرگز در این امر بدیهی، متحیر نمی‏ماند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یکشنبه 3 فروردین 1393 ساعت 01:40 ق.ظ
سلام
استاد آن کتاب در مورد آفرینش از لینک زیر به راحتی قابل دریافت است.


http://s5.picofile.com/file/8117365576/Dr_Sahabi.rar.html
بسیار مشتاقیم شما به این موضوع مهم در مورد آفرینش که به نظر می رسد دچار ابهامات و خرافات بسیاری است ورود کنید.
ممنون

 

  

 

 

 

 

 

 

 

abbas

یکشنبه 3 فروردین 1393 ساعت 11:46 ق.ظ
http://bezd.blogfa.com/post/105/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AE%D9%84%D9%82%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86-%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B3%D8%AD%D8%A7%D8%A8%DB%8C

کتاب خلقت انسان-یدالله سحابی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آمون : رجوع اشاره به این مطلب است :  

 

http://purpirar.blogsky.com/1392/12/29/post-5063/دانلود-کتابی-از-مرحوم-دکتر-یدالله-سحابی-دوست-و-همفکر-ملی-مذهبی-بازرگان-اولین-تخست-وزیر-انقلابی-ایران-در-مورد-خلقت-و-تکامل

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد