ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

تفسیر قرآن

ارشد
چهارشنبه 24 شهریور ماه سال 1389 ساعت 09:20 AM
با سلام خدمت استاد بزرگوار

طی مطالعه کامنت های مختلف کم وبیش در مورد داشتن یک معیار ثابت جهت اتحاد مسلمین که همان قران می باشد صحبت شده است.

درحال حاضر نیز چنین چیزی هست.یعنی تمام مسلمین در مورد قران یک صدا می باشند. ولی موضوع هنگامی مشکل ساز می شود که هرشخص یا جامعه ای از ایات برداشت متفاوتی دارند.همینطور که در این کامنت ها قابل دیدن است.

استاد شما نیز در سلسله مباحث اسلام وشمشیر نظرات و تفسیرات خود را ارائه دادید.(که حداقل برای من و افرادی را که می شناسم مطالعه نموده اند واقعا" زیبا و بجا بود.)

مثلا" در مورد پرداخت خمس در کل قران تنها یک آیه

واعلموا أنما غنمتم من شیءفأن لله خمسه و للرسول و لذی القربی و الیتامی و المساکین و ابن السبیل... » (سورۀ انفال، آیۀ41)

آورده شده است.در اینجاست که مبحث اینکه آیا غنیمت در مورد جنگ است یا هرچیز منفعت دار پیش می اید.یا مالیات باید جایگزین خمس شود و...با مراجعه به متون و کتابهای عربی غنائم دارای هر دو معنی سود جنگ و هم سود کسب کار است.البته شان نزول و .... بماند.
یا حتی در مورد نماز وحج که در تمام مسلمانان از واجبات است نمی توان تنها به قران اکتفا کرد.در قران در مورد کیفیت وانجام حج یا تعداد رکعات نماز صحبتی نشده است.درمورد ارث-ازدواج-طلاق-...

پس بنظر بنده جهت ایجاد اتحاد بین مسلمانان نمی توان تنها به قران بدون علمای متخصص در معانی و مفاهیم اکتفا کرد.در نتیجه علاوه بر داشتن همان معیار ثابت که قران است باید علمای مورد تایید در تفسیر قران نیز داشته باشیم.
پاسخ:
آقای ارشد. از خودتان بپرسید چرا بدون دستور قرآنی ختنه می کنید؟! همین که معتقدید قرآن به ویراستاری علما نیاز دارد، در شمار مردمی قرار می گیرید که در آیه ۷ سوره آل عمران معرفی شده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد