ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

نیاز قرآن به تاویل توسط بندگان

ارشد
چهارشنبه 24 شهریور ماه سال 1389 ساعت 2:25 PM
با سلام خدمت استاد بزرگوار.

ایه ۷ سوره ال عمران

هُوَ الَّذِیَ أَنزَلَ عَلَیْکَ الْکِتَابَ مِنْهُ آیَاتٌ مُّحْکَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْکِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ فَأَمَّا الَّذِینَ فی قُلُوبِهِمْ زَیْغٌ فَیَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاء الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاء تَأْوِیلِهِ وَمَا یَعْلَمُ تَأْوِیلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ یَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ کُلٌّ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا وَمَا یَذَّکَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الألْبَابِ ﴿7﴾

اوست کسى که این کتاب را بر تو فرو فرستاد پاره‏اى از آن آیات محکم است آنها اساس کتابند و دیگر متشابهاتند اما کسانى که در دلهایشان انحراف است براى فتنه‏ جویى و طلب تاویل آن از متشابه آن پیروى مى‏کنند با آنکه تاویلش را جز خدا و ریشه‏داران در دانش کسى نمى‏داند. مى‏گویند ما بدان ایمان آوردیم همه از جانب پروردگار ماست و جز خردمندان کسى متذکر نمى‏شود (7)

استاد ببخشید اگر متوجه منظورتان نشدم.طبق ایه ۷ سوره ال عمران خداوند دوگروه را متذکر می شود یکی افراد گمراه که پی آیات متشابه می روند که علم تاویل آن را ندارند و دیگر گروهی را متذکر می شود که ریشه داران در دانش است که تاویل این آیات را میدانند.

اگر ریشه داران در علم را علما فرض کنیم ، قران بروشنی دارد این وظیفه تاویل قران را بردوش علما میگزارد.و بازم بروشنی هشدار می دهد که کسانی که علم کافی در این زمینه ندارند ،اگر به تاویل قران بپردازند در پی گمراهی خواهند رفت.

استاد سوال من اینست که اینجانب چگونه در شمار مردم این گروه قرار می گیرم.؟درصورتیکه در کامنت قبلی ادعا نکرده ام که می توانم قران را تاویل کنم.بلکه گفته ام که قران باید توسط علما و متخصصین خودش مورد تاویل یا تفسیر قرار گیرد. چیزی که خداوند فرموده است.

لطفا" مرا راهنمایی فرمایید تا متوجه اشتباه خود شده و تصحیح نمایم.

با تشکر بیکران
پاسخ:
آقای ارشد. آیه را دوباره و دوباره و چند باره بخوانید شاید معلوم تان شد که خداوند فرموده "ما یعلم تاویله الا الله"
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد