ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

زنای غیر/محصنه و ازدواج شرعی با ملک یمین و زنان اسیر و بردگان

بنده خدا

پنجشنبه 23 شهریور 1391 ساعت 10:58 AM
به جای خود موضوع، دارن دور موضوع می چرخند.
صدور فتوایی از سوی یک مبلغ اهل تسنن در مصر، خشم الازهر را در پی داشت

علمای الازهر، اتحادیه امامان و مبلغان مصر، صدور فتوای ازدواج با کنیزان (ملک یمین) از سوی یک مبلغ اهل تسنن این کشور را باعث گسترش رذیلت دانسته و به اجتهاد فاسد توصیف کردند.

به گزارش خبرنگار شفقنا از مصر، روز گذشته، سه شنبه، مبلغ مصری به نام «عبدالرؤف عون» در گفت و گو با یک شبکه ماهواره ای مصری، به بازگرداندن حکم ازدواج با کنیزان (ملک الیمین)  که در صدر اسلام و دورانی پس از آن رایج بود، دعوت کرد و بیان کرد که از نظر شرعی چنین موضوعی، حلال بوده و خود او نیز به همین شیوه ازدواج کرده است که این موضوع خشم علمای اهل تسنن مصر را در برداشته و تحقیق و بررسی آن از سوی دادستانی این کشور را خواستار شدند.

این مبلغ مصری در سخنان خود گفت: قرارداد ازدواج در آن حالت با گفتن سخن «تو را به مالکیت خودم درآوردم» (ملکت نفسی) از سوی زن و جواب دادن مرد با عبارت «من نیز قبول کردم و تو رابه واسطه سوره اخلاص نوشتم» منعقد می شود و زمانی که زن، به طلاق خودش تمایل داشته باشد، باید سوره اخلاص را تلاوت کند.

اما صدور این فتوا، خشم الازهر را در پی داشت و  در بیانیه ای علیه این فتوا، بیان داشتند که سخنان این مبلغ، منجر به انتشار فساد می شود و شیخ الازهر به سرعت صدور بیانیه ای برای توضیح مفهوم ازدواج با زنان کنیز را جهت جلوگیری از فتنه، اهانت به قانون خدا بدون آگاهی، مباح کردن زنا و انتشار آن در جامعه خواستار شد.

این بیانیه با تاکید بر اینکه ازدواج با کنیزان، دارای شرایطی است که با روزگار ما سازگاری ندارد، چرا که در زمان حاضر، زنان اسیر جنگی، کنیزان و یا زنان برده وجود ندارند، تاکید کرد که این ازدواج تنها با زنان اسیر جنگی آن هم  در جنگ های بین کفار و مسلمانان و جنگ هایی که برای دفاع از زمین، شرف و مال است، جایز است.

علمای الازهر همچنین با بیان اینکه ازدواج با «ملک الیمین» (کنیزان) به زمانها و مکان های خاصی اختصاص دارد و اسلام آن را از سر ناچاری مباح کرده است، افزودند: ازدواج مرد آزاد با کنیزان تنها در صورتی که مرد قدرت بر ازدواج با زنان آزاد را ندارند و بیم آن است که بر اثر محرومیت از ازدواج به حرام بیفتد، بر او جایز است.

«دکتر محمود مهنا» عضو هیات علمای مصر نیز در این باره گفت: این فتوا باعث بازشدن باب «زنا» و مباح شمردن آنچه خداوند حرام کرده است، می شود و هرکس از این فتوا پیروی کند اگر محصن باشد، باید حد سنگسار را بر او اجرا کرد و در صورتی که غیر محصن باشد، باید حد شلاق بر او اجرا شود.

وی در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی افزود: منظور از «ملک الیمین»، کنیزانی بود که در آن زمان وجود داشت و ازدواج با کنیزان، تنها در روزگاران اوایل اسلام جایز بود و اکنون دیگر اینطور نیست.

محمد مهنا خاطر نشان کرد: حتی اگر امروز بین مسلمانان و غیرمسلمانان، جنگی رخ دهد، اسلام به علت وجود قوانینی که  علما نیز برآن اجماع نظر دارند، به زنانی که اسیر می شوند، «ملک یمین» نمی گویند و آنها ملک یمین نیستند. بنابراین اجرای چنین ازدواجی در شرایط کنونی و در روزگار ما جایز نیست.

انتهای پیام

http://shafaqna.com/persian/
پاسخ:
آقای نه چندان. قرآن دوره و فصل و موقع مناسب یا بی تناسب ندارد. فرامین و انذارهای این کتاب عظیم برای همیشه قابل اجرا و پیروی است مگر این که ترجمه یا برداشت از آن به عهده یک روحانی یا مترجم آنوسی گذارده شود. سرانجام می توان  باور کرد که نم آب اسلام و شمشیر در پی این دیوار سست پایه ی تفاسیر در حال گسترش است.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد