ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

ریشه تولید و ساخت و پیدایش زبان فارسی و فرهنگ فارسی یهودی ایرانی

توحید

سه شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 8:16 PM
سلام استاد عزیز خسته نباشید.

در مورد  لینک فارسی زبانان هیمالیا  معلوم نیست چرا باستان پرستان اینقدر از سر شوق له له می زنند. حتی از نگاه غیر بنیان اندیشانه مطلب چیز عجیبی نیست همواره کلنی های محدودی از اقوام مختلف در طول تاریخ از سرزمین خود مهاجرت کرده و به سرزمین های اطراف رفته اند . مثلا در نقاط مختلف ایران خودمان کلنی هایی از هندیان از جمله در ساری و جوکه محله ساکن هستند و یا ارامنه در اصفهان و ... آیا مهاجرت تعدادی فارس تاجیک از روسیه به کشور همسایه چین اینقدر چیز عجیبی است؟

ولی از نگاه بنیان اندیشانه اگر به موضوع نگاه کنیم شاید بجای این جمله  «بلدیری ها گرچه تدریجا زبان فارسی را دارند فراموش می کنند اما فرهنگ مهمان نوازی و بزرگداشت نوروز و بهار از خاطره تاریخی شان به این زودی ها محو نخواهد شد» حقیقت این است که باید گفت بلدیریهای مجهول النژادی که هنوز فارسی دیکته شده به خود را خوب نتوانسته اند یاد بگیرند و انتظارات کنیسه را بر آورده کنند.

مسئله  گستردگی زبان فارسی و رسومی چون نوروز و یلدا و ... از ایران تا افغانستان و تاجیکستان و ... که بارها منتقدین بنیان اندیشی در مورد آن سوال کرده اند که اگر فارسی جعلی است پس چطور چند کشور دیگر فارسی صحبت می کنند و نوروز را جشن می گیرند و ... با توجه به داده های بنیان اندیشانه باید اینطور قضاوت کرد که از آنجا که مرکز فارس سازی ایران ۲۰۰ سال قبل بوده و از آنجا که هنوز هم مردم افغانستان و تاجیکستان و ... از نظر نمایه های فرهنگی و تمدنی و شهر نشینی چند ده سال از مردم ایران عقب تر هستند بنابراین تاریخ افغانستان و تاجیکستان و ... بسیار جوان تر از تاریخ ۲۰۰ ساله شکل گیری ایران است که می تواند منبع خوبی برای بسط بیشتر و اثبات ادله بنیان اندیشی و راهنمای خوبی برای روند و شیوه جعل قوم تراشی و ساخت زبان جعلی فارسی باشد.
پاسخ:
اقای توحید. تا زمانی که تکلیف انبوهی کتاب فارسی - یهودی خطی را روشن نکنند، زبان فارسی شعبه ای از یدیش یهودیان است که از زمان معینی بدین سو در جای خط عبری با خط عرب نوشته اند. همین و و السلام.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد