rel="SHORTCUT ICON">
وبلاگ icon
X
تبلیغات
رایتل

ستارگان دروغ و خیانت

   

پشت پرده گردانندگان فرقه های مذهبی،گروه های سیاسی- اجتماعی


تورات و انجیل؛ از وحی منزل الهی و هدایتگر تا انسان نوشته ضلالت 


قرآن؛ تنها راهنمای هدایت،سعادت و تنها کتاب معتبر آسمانی حال حاضر 


فرهنگ و تمدن ایران: دروغ های باستان شناسان و مورخان خارجی


فرهنگ و تمدن بشری ؛ بازیچه ی دست مثلا روشنفکران بین المللی 


هویت ایرانی؛ تمسخر هویت هموطنان توسط بی وطنان بی هویت 


پوریم؛پاشنه آشیل توطئه های جهانی، شاه کلید سوالات بی پاسخ انسانی 


سیاست، حربه پشت پرده مزدوران خبیث برای دکوربندی دموکراتیک تبلیغی 


مسایل متفرقه تاریخ و فرهنگ و ادب و سیاست ایران و مذاهب و ادیان   به همراه مطالب خاص تازه واردان و نخستین بازدید کنندگان

 


______________________________________________________________


   اسلام و شمشیر   ترکی و فارسی   قلم و نگارش کتیبه بیستون   حمله اعراب  آنوسی خاخام  دانشگاه شیکاگو

______________________________________________________________



رابطه اسلام و هنر و نگاه قرآن به مقوله موسیقی، عشق، هنرمندی و شعرسرایی و شاعری و اهمیت موزیک در جامعه اسلامی مبتنی بر قرآن


h

جمعه 16 آبان 1393 ساعت 07:35 ب.ظ
سلام
استاد . با توجه به قرآن چه نظری درباره موسیقی میتوان داد . آیا موسیقی خوبه یا بد . منظورم موسیقی عالی مانند کارهای بتهوون هست .
ممنون از شما
پاسخ:
این امر بیدارگر را دست کم نگیرید که در قرآن لفظ و لغت عشق و هنر و زیبایی مطلقا نیامده است که به روزگار ما هر سه ابزار دست یهودیان است.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
پرویز
شنبه 17 آبان 1393 ساعت 05:12 ق.ظ
استاد.میفرمائید که عشق،هنر و زیبایی بازیچه یهود است.پس زنده باد یهود.
پاسخ:
معلوم شد که نبود آن سه واژه در قرآن به کار جهود یابی هم می خورد.
 
 
 
 
 
 
 
 
لوناتیک
شنبه 17 آبان 1393 ساعت 10:08 ق.ظ
استاد محترم ،زیبایی در قران آمده جایی که میگوید :از زیبایی او به عجب آیید»اگر می فرمایید اینطور نیست مگر قرآن منکر زیبایی و هنر شده؟یا گفته که عشق گناه است .غریزه بشر در گرایش به نیکویی همه ی این مفاهیم را در برنمی گیرد؟
پاسخ:
خواستم تاملی کنید در موضوع نبود این سه نمودار در قرآن حکیم. مضامینی که امروزه چرخ آن ها همانند ربا به دکان داری یهود می گردد. زیبایی در لغت عرب جمال است و در آیه مورد اشاره حسن آمده که معنای زیبایی را ندارد.
 
 
 
 
 
لوناتیک
شنبه 17 آبان 1393 ساعت 10:11 ق.ظ
یک سوال.استاد به کدام دسته از پرسشها پاسخ نمی دهند؟
 
 
 
 
 
 
 
 
یکی
شنبه 17 آبان 1393 ساعت 05:54 ب.ظ
با کسب اجازه از محضر آقای پورپیرار.
جناب لوناتیک.
درباره زیبایی بدانید این خصیصه یک ویژگی نسبی و دیدگاهی زمانی است و چیز مطلقی از جنس حقیقت مطلق مانند "تاریکی" یا "روشنایی" نیست.
مثلا" در 60 سال قبل همه مردم این مدل ماشین فورد رو زیبا و با وقار میدیدند و همه آرزوی داشتن انرا داشتن :

http://files.conceptcarz.com/img/Ford/55-Ford-Fairlane-Skyliner-DV-08_GMG_02.jpg

اما امروز دیگر آن قیافه زشت و دل آزار است و این قیافه از فورد مقبول و زیباست:

http://s3.amazonaws.com/digitaltrends-uploads-prod/2013/12/2015-Ford-Mustang.jpg
در مورد عشق هم بدانید هر آنچه درباره آن از تلویزیون و رسانه ها از 60 سال قبل هم دیده یا شنیده اید کاملا" دروغ و تنها برای هدایت افکار نسلها به جلوه دادن معکوس حقایق روابط حسی بین زن و مرد و ایجاد آشوب در اذهان مردم و فروش کالا یعنی تجارت بوده است.
برای مثال در همه فیلمها شون تبلیغ اینستکه مردی کشته مرده زنی است و تا جایی که احساسات غیر قابل باور و اغراق را به خورد ذهن میدهند که مردها این مطلب رو باور کنند .در حالیکه قضیه عکس است و در طبیعت بشر طوری خلق شده است که مرد منطقی و کم احساس است و بز عکس زن تا 80 درصد همه چیز را با احساسات میسنجد یهنی اینکه زن باید کشته مرده و عاشق مرد شود و نه مرد !
مرد تنها بر اساس غریزه جنسی شکل اندام و صورت زن را میپسندد و برای آن با زن رابطه برقرار میکند در حالیکه زن سنسورهایی در مغز خود دارد که با آنها مردانگی و خودخواهی و بی نیازی که همگی خصوصیات جذاب جنسی مرد برای زن میباشند را میسنجد و به مرد متمایل میشود و تا جایی که باصطلاح عاشق مرد میشود .
در مورد هنر هم که در همین وبلاگ صخبتهای بسیار روشنگر را استاد فرموده اند و همینقدر بدانید هر کس کار و حرفه و وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهد صد در صد هنرمندتر از آن زانبراند و پیکاسو و بتهوون یهودساخته است .  
 
 
 
 
 
 
 
 
شنبه 17 آبان 1393 ساعت 06:48 ب.ظ
استاد آیا هر چی که در قرآن نیامده باشد، به معنای بد بودن و نفی اون مفهوم هست؟ این چه استدلالی هست که شما دارید؟
پاسخ:
زیبایی مفهوم شناخته شده عام ندارد. آن چه به قولی زیباست به قول دیگری زشت توصیف می شود. چنان که عشق مظهر و مبانی ثابت ندارد و میتواند در کم تر از روزی به نفرت تبدیل شود.
 
 
 
 
 
 
h
شنبه 17 آبان 1393 ساعت 07:11 ب.ظ
سلام
آدم وقتی به آهنگ خوانده شدن سوره های منظم و موزونی مانند ضحی گوش میده همونطور که به موسیقی گوش میده به وجد میاد . اصلا وزن قرآن خودش زیباست .

منظورم اینه که این ادراک زیبایی در مغر انسان تعبیه شده .
همونطور که میدونید خداوند نیمکره راست مغر رو برای درک احساسات خلق کرده .

البته باید این رو هم در نظر گرفت که شاید این درک زیبایی برای آزمایش انسان باشه .
 
 
 
 
 
  
 
لوناتیک
یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 11:43 ق.ظ
پاسخ استاد به بنده (خواستم تاملی کنید در موضوع نبود این سه ......)خود در برگیرنده زیبایی ست. متن موزون قرآن هم سرشار از زیبایی محض است .که وقتی هوشیارانه می خوانیم یا هوشیاری آنرا برایمان می خواند،مفتون می شویم.
جناب آقای یکی،همان وجود مطلقی که از جنس« حقیقت» است مرا دیوانه می کند.بمثابه جاذبه ماه و مد دریا.
درک انسان از زیبایی به درک وی از کمال بستگی دارد همانطور که سعادت بشر به برخورداریش از لذت و این ادراک به کمال عقلی و شاید حسی او مربوط است.
پاسخ:
این حرف های منبری پاسخ علت فقدان سه لغت عشق و هنر و زیبایی در قر ان حکیم نیست.  
 
 
 
 
 
 
یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 01:28 ب.ظ
برای رد نظرتان نیست استاد بلکه برای اشاره است.

سوره نحل: از 4 الی
6
خَلَقَ الْإِنْسانَ مِنْ نُطْفَةٍ فَإِذا هُوَ خَصیمٌ مُبینٌ4وَ الْأَنْعامَ خَلَقَها لَکُمْ فیها دِفْ‏ءٌ وَ مَنافِعُ وَ مِنْها تَأْکُلُونَ5وَ لَکُمْ فیها جَمالٌ حینَ تُریحُونَ وَ حینَ تَسْرَحُونَ6
پاسخ:
خوب چی؟  
 
 
 
  
 
 
 
 
یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 01:32 ب.ظ
کلمه زین و زینت هم در قرآن هست. اینها را برای رد کلامتان نمی گویم بلکه نیاز به توضیح بیشتر هست.

بقره 212:

زُیِّنَ لِلَّذینَ کَفَرُوا الْحَیاةُ الدُّنْیا وَ یَسْخَرُونَ مِنَ الَّذینَ آمَنُوا
 
 
 
  
 
لوناتیک
دوشنبه 19 آبان 1393 ساعت 10:38 ق.ظ
وقتی این سه لغت زیبایی ،هنر،عشق نیست یعنی پس نباید باشد! یا اشکال موجود یهودساخته آن مردود است؟ استاد نظرتان در مورد هنر بنیان اندیشی که در واقع میشود هنر اصیل اسلامی چیست؟سناریوها،موسیقی و ...؟اصلا ما بیاییم و چنین آثاری خلق کنیم برای خدمت به بنیان اندیشی.
 
 
  
 
 
 
 
 
خواننده همیشگی
پنج‌شنبه 22 آبان 1393 ساعت 11:46 ق.ظ
استاد اینکه چرا «شعر» مورد پسند خداوند نیست چندان مورد واکاوی قرار نگرفته است. من که عمری در ریاضیات سیر کرده ام عقیده جالبی در این مورد دارم و آن اینکه گر کل نظام هستی را در نظر بگیرم در این نظام «پیوستگی» و «گسستگی» در بسیاری موارد وجود دارند. مثلاً در ریاضیات، سایر علوم و حتی رابطه جنسی پیوستگی و گسستگی معنی پیدا می کنند. به نظر من خداوند کلاً پیوستگی را در همه موارد دوست دارد و گسستگی مورد پسند او نیست. برای همین نثرهای شیوا مانند قرآن که به نوعی ترکیب پیوسته کلمات هستند مورد پسند خدا بوده و «شعر» که ترکیب گسسته کلمات است مورد پسند او نیست. حتی در رابطه جنسی هم به نظر من پیوستگی بیشتر
به انسان آرامش می دهد تا رابطه جنسی گسسته!
پاسخ:
خداوند نازل کننده قران است نه سامع آن. در عین حال کفار و در عین حال مردم عرب هم به عنوان تحقیر و ناسزا پیغمبر را شاعر خطاب می کردند.
 
 
 
 
 
 
 
 
h
پنج‌شنبه 22 آبان 1393 ساعت 03:58 ب.ظ
سلام خسته نباشید استاد .
استاد در مورد شعر به نظرم میرسه زمان پیامبر شاعران ملحد بودند و شعر های بدی میگفته اند . چون در آخر سوره شعرا میگه مگر کسانی که ایمان آورده اند . یعنی شاعران اون زمان ایمان به خدا نداشته اند .
ولی اگر شاعری ایمان به خدا داشته باشه و حتی در ستایش خدا شعر بگه شاید اشکالی نداشته باشه .
پاسخ:
پس ایمان لباس شعر را از تن صاحب اندیشه بیرون می کشد. هنوز هم در اسلنگ های مردمی شعر به دری وری تعبیر می شود. لابد شنیده اید که می گویند به حرف فلان کس توجه نکن، شعر میگه.
  
 
 
 
 
 
 
عیسو
جمعه 23 آبان 1393 ساعت 03:34 ق.ظ
جالب اینجاست قدیما علمای شیعی شرکت در مجالس شعر رو مکروه میدانستند من اینو از یکی از سخنرانییهای شهید مطهری شنیدم.  
 
 
 
  
 
 
 
باریک بین
شنبه 24 آبان 1393 ساعت 08:32 ب.ظ
هنر یعنی خلق کردن و خداوند احسن الخالقین است.
خداوند به زیبایی بی اعتنا نیست که اگر بود گلهایی در نهایت زیبایی و ظرافت نمی افرید. در قعر اقیانوس ماهیانی در رنگها و جلوه های متنوع خلق نمی کرد. نگاهی به عالم خلقت که بارها در قرأن نیز توصیه شده است توجه خدا به زیبایی را به ما ثابت میکند.
قرار نیست هر چیزی که در قرآن نیامده است انکار شود. چون عالم خلقت کتاب دیگر خداست که آن نیز نیاز به تعمق و تعقل دارد.  
 
 
 
 
 
 
Zz
یکشنبه 25 آبان 1393 ساعت 09:44 ب.ظ
آقا یا خانم "باریک بین" اتفاقا به نکته خوبی اشاره کردید اما من کاملا برعکس شما نتیجه می گیرم.

اگر زیبایی اینقدر تاثیر گذار بر انسان است از خود بپرسید چرا خداوند در هیچ جای قرآن از "زیبایی های طبیعت" برای تذکر و تفکر انسان مثال نزده ؟

در حالی که مرسوم است وقتی با یک منظره طبیعی مواجهه می شویم همه انسان ها اولین جمله ای که از دهانشان بیرون می آید این است که :

" چه طبیعت زیبایی "

اما به راستی چرا خداوند از منظر "زیبایی" های طبیعت برای تذکر به انسان استفاده نکرده ؟ به نظر مکانیسم زیبایی شناسی انسان نسبی است و نمی توان این زیبایی را به خالق نیز نسبت داد . مثلا نمی توان چون ساختار ذهن ما چیزی را زیبا می بیند نتیجه بگیریم که خداوند هم آن چیز را زیبا می بیند و زیبا خلق کرده . مفهوم زیبایی و زشتی ذهن انسان به نظرم برای خداوند بی تاثیر است و زیبایی می تواند یکی از ابزار فریبنده و ابتلا و آزمایش انسان باشد .
پاسخ:
زیبایی مقوله مستقری نیست مثلا زنی را که صد سال پیش زیبا می انگاشتند امروز مسخره می کنند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zz
یکشنبه 25 آبان 1393 ساعت 10:24 ب.ظ
این نتیجه بیش از حد بزرگ کردن "هنرمندان"

تابلوی معراج فرشچیان در مورد معراج پیامبر:

http://www.seratnews.ir/files/fa/news/1393/8/18/135558_275.jpg

به ان تصاویر زنان که مثلا نقش فرشته را دارند دقت کنید . واقعا وضعیت فرهنگی کشور بدجوری شلم شورباست . یک "ارمنی" ارادت وافری به شخصیت های اسلام داره ولی معلوم نیست چرا اگر ریگی به کفشش نیست مسلمون نمیشه ؟

یعنی مسئولان کشور ما حتی یکبار هم قرآن رو جدی نخوندند تا ببینند بارها خدا از نسبت دادن جنسیت مونث به "فرشتگان" ابراز خشم کرده. بعد یک ارمنی با این تابلو و اون اسب براق مسخره اعتقادات مسلمین رو به سخره می گیره باید به عنوان "چهره ماندگار" ازش تجلیل بشه. تف!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
باریک بین
دوشنبه 26 آبان 1393 ساعت 07:22 ب.ظ
استاد مقوله زیبایی با مقوله مد تفاوت دارد، اگر زیبایی یک زن را در حیطه مد بررسی کنیم در دوره ای زیبا و در دوره ای زشت تلقی خواهد شد، اما زیبایی یک گل یا دریا و آسمان دشت و دمن یک زیبایی واقعیست و هرگز دستخوش سلیقه نسلهای مختلف نشده است.
آنچه که دستاویز یهود شده است مد میباشد نه زیبایی، وگرنه یک گل سرخ در همه ادوار زیبا تلقی شده است.
دقت داشته باشید که مدگرایی باعث انحراف در زیبایی شناختی انسان شده است و این به معنای نبودن زیبایی نیست.
جناب دو تا زد، در توصیف " درختانی که زیرش رودهایی روان است" خداوند از جنبه زیبایی چنین توصیفی بکار برده و حاکی از توجه خداوند به زیباییست.
پاسخ:
نبود واژه های عشق و هنر و زیبایی در قرآن مبارک تصادفی و غافلانه نیست، اگر درست دقت کنید.
 
 
 
 
 
آمون : برای علاقه مندان بیشتر :  
 
مقاله تراژدی تخریب از آقای ناصر پورپیرار (ناریا) در نشریه بینش سبز در مورد تقسیم بندی های درونی روحانیت بر اساس گرایشات فکریمشاهده 
  
مقاله: نه فقط بن لادن، که زنده و مرده همه ما برایشان یکسان است از آقای ناصر پورپیرار در مورد حادثه 11 سپتامبر و سیاستهای آمریکامشاهده   
  
هواخوری۱۵،اسکار وایت موسکارلا و تولید اشیای عتیقه جعلی در موزه مشاهده   
  
آثار و یهودیان و آنوسی ها در ایران؛ حروف عبری مسجد امام اصفهان مشاهده  
  
هواخوری 22 : تشکیل مراکز علمی تربیت نیروهای مذهبی شیعه و مبلغین حوزه علمیه قم و نامگذاری عوامل و عناصر دخیل در ساخت تشیعمشاهده   
  
░▒▓۩ مشرکین نجس اند! ۩▓▒░ ©® مشاهده   
  
غم نامه مکعب نقش رستم-نمونه دستکاری و جعل کتیبه در آثار باستانی مشاهده   
 
 



نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :
تحلیل آمار سایت و وبلاگ