rel="SHORTCUT ICON">
وبلاگ icon
X
تبلیغات
رایتل

ستارگان دروغ و خیانت

   

پشت پرده گردانندگان فرقه های مذهبی،گروه های سیاسی- اجتماعی


تورات و انجیل؛ از وحی منزل الهی و هدایتگر تا انسان نوشته ضلالت 


قرآن؛ تنها راهنمای هدایت،سعادت و تنها کتاب معتبر آسمانی حال حاضر 


فرهنگ و تمدن ایران: دروغ های باستان شناسان و مورخان خارجی


فرهنگ و تمدن بشری ؛ بازیچه ی دست مثلا روشنفکران بین المللی 


هویت ایرانی؛ تمسخر هویت هموطنان توسط بی وطنان بی هویت 


پوریم؛پاشنه آشیل توطئه های جهانی، شاه کلید سوالات بی پاسخ انسانی 


سیاست، حربه پشت پرده مزدوران خبیث برای دکوربندی دموکراتیک تبلیغی 


مسایل متفرقه تاریخ و فرهنگ و ادب و سیاست ایران و مذاهب و ادیان   به همراه مطالب خاص تازه واردان و نخستین بازدید کنندگان

 


______________________________________________________________


   اسلام و شمشیر   ترکی و فارسی   قلم و نگارش کتیبه بیستون   حمله اعراب  آنوسی خاخام  دانشگاه شیکاگو

______________________________________________________________


بررسی جزء به جزء و مستندات تصویری نیمه کاره بودن تخت جمشید، پرسپولیس، پارسه، معروف به گوهر معماری جهان و پایتخت هخامنشیان

 

این است ماهیت واقعی یک امپراتور بیگانه بر خون و از خون بر آمده که در منطقه خیزش صنعت و هنر جهان ، از خود یک خشت مال ، یک آجر پز ، یک حجار ، یک زرگر و یک نقاش ندارد و تا پایان در تاریخ ، جز بر نیزه اش تکیه نکرده است.

هنرمندان ملل مغلوب ، با بر آوردن عظیم ترین و زیباترین فرمها ، برای تاریخ پیامی گذارده اند که این ابنیه، نه نمایشی از قدرت هخامنشیان ، بل یادگاری است از نازک اندیشی هنرمندانه در میان ملتهایی که مغلوب خونریزی هخامنشیان شدند و اینک تاریخ جز تل های ویران ، از تمدن بسیاری از آنان نشانی ندارد . در تمامی این یادمان های تاریخی ، که بویی از ایران کهن پیش از «پارسه» می آورد ، خوشبختانه حتی یک منحنی کوچک خط و نقش نیست که بر آن بتوان نام «هنر هخامنشی» گذارد . در تخت جمشید است که ما الگوی متمرکزی از تمدن ایران کهن پیش از هخامنشیان به دست داریم و در تخت جمشید است که با البسه ، هنر ، تولید ، صنعت و حتی خلق و خوی این همه قوم ایرانی متمدن ولی مغلوب آشنا می شویم . آن چه را که طراح صحنه بار عام داریوش در تخت جمشید باقی گذارده ، به راستی که سخن گوی سرنوشت ملتهای مغلوب ایرانی و غیر ایرانی با تاریخ و با آیندگان است . آن هنرمند کم نظیر ، به خوبی توانسته است نظم ، سکوت و آن ناگزیری را ، که پیوسته در میان ملت های مغلوب و مجبور موقتا جاری بوده است ، چنان به استادی تصویر کند ، که گویی آنها به اشتیاق هستی خود را تقدیم می کنند! این هنرمند اصیل آواره شده ، با دو پاره کردن کامل صحنه ، از یک سو به امپراتور ، ولی عهد ، اشراف ، نظامیان و کارگزاران درباری و از دیگر سو به ملتهایی که در انتظار دیدار شاه و واگذاری دستمایه ملی خود ، از پارچه و پشم و گوسفند و جام و جواهر ، و قرار دادن نشانه وار یک ناظر امنیتی در میان آنان ، در سیمای راهنما ، نه فقط نشان داده است که شکوه و طنطنه سلطان از ثروت مغلوبین بر آمده ، بل به خوبی تعدد و دیرینگی و برتری تمدن اقوام و ملل ایران کهن و بین النهرین را با نمایش لباس ، اسلحه ، کلاه ، آرایش ، هنر و دست ساخته آنان به تاریخ یاد آوری کرده است .

«از این دیدگاه تخت جمشید گرامی ترین یادگار ملت هایی است که برخی از آنان پس از هجوم هخامنشیان دیگر در تاریخ سر بر نیاوردند.»

(مرحوم ناصر پورپیرار، مجموعه دوازده قرن سکوت، کتاب اول؛ بر آمدن هخامنشیان، ص 222) 

 

 

>>>>برای دیدن بخشها روی لینکهای زیر کلیک کنید<<<<

 

 

ناریا  

بیانیه ، مقدمه، سخن مدیر وبلاگ 

کف سازی های نیمه تمام
حجاری هام نیمه تمام
پلکان ورودی 
فقدان آوار
پاشنه گردان ها
تراشکاریهای نصفه و نیمه
کتیبه ها
اجرام خام و حجاری های نیمه تمام (1)
اجرام خام و حجاری های نیمه تمام (2)
اجرام خام و حجاری های نیمه تمام (3)
جورچینی های مضحک (1)
جورچینی های مضحک (2)
مکمل اول جورچینی های مضحک (2) بررسی جز به جز
مکمل دوم جورچینی های مضحک (2 ) بررسی قطعات و نتیجه گیری  

 

دانلود فیلم مستند تختگاه هیچکس 

 

 

 

نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :
تحلیل آمار سایت و وبلاگ